asbest in remvoeringen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 22:21 #57109 door
asbest in remvoeringen is gemaakt door
Wanneer is men opgehouden met het gebruiken van asbest in frictiemateriaal voor de remmen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 22:53 #59983 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
Terechte vraag i.v.m. ieders gezondheid. Maar of je slapende honden moet wakker maken? Als per toeval een of andere Minister dit leest (Borst) dan moeten wij straks ook nog door een erkend asbestverwijderingsbedrijf onze remvoering laten verwisselen nadat wij wegenbelasting hebben betaald voor onze oudjes. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 00:24 #59982 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
Interessante vraag, zit er asbest in de remvoering van mijn dagelijks vervoermiddel, de fiets, die binnenkort ook zal moeten worden voorzien, op mijn eigen kosten uiteraard, van een rekeningrijchip alsmede veiligheidskooi, windbuilzakken en andere zaken die sowieso niet bestand zijn tegen niet handsfree bellende moeders in Range Rovers met beslagen ruiten en meerdere krijsende koters achterin die al vijf minuten te laat is voor de bel van de kleuterschool.Gechargeerd? Wellicht, maar voor mij dagelijkse realiteit.Overigens zijn asbesthoudende remvoeringen al etterlijke jaren uit de productie genomen. Zijn derhalve een gezocht item bij de echt snelle jongens onder de rallyrijders.Milieuvervuiling? Ach kom, zolang de luchtvaart en wapen industrie buiten schot blijft hoeven wij ons niet schuldig te voelen met onze volstrekt ongevaarlijke en milieuvriendelijke hobby. Voor elke behouden oudere auto hoeft er tenslotte geen nieuwe vervaardigt te worden. Maar ja, derving aan inkomsten van BTW en BPM elke 2 jaar weer!!!Voorstel voor Netelenbos: eenmalig een clubauto inruilen voor elk jaar weer een nieuwe Volvo duurste type op kosten van de staat?Ik denk dat ik Uw en haar antwoord wel ken.Wat is eigenlijk het standpunt van nonkel Pim in dezen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 09:00 #59981 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
Wanneer men is opgehouden asbest te verwerken in rem en frictiemateriaal is mijn niet bekend, maar voor mij volstrekt onbelangrijk, het rem en frictiemateriaal wat nu op de markt is voldoet, ook zonder asbest, prima. Ik begrijp de de vraag van Lennard niet. Wij rijden in oude auto's, maar ik vind dat je het millieu zoveel mogelijk moet dienen, door de auto's zoveel mogelijk, als de orginaliteit dat toelaat, aan te passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 19:04 #59980 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
Wat betreft oud voeringmateriaal, in de rallyrijderskringen gaat nog steeds het verhaal dat oude asbestvoeringen beter zijn, helaas, onzin, vroeger had Ferodo de beroemde DS11 / VG95 voering, de huidige sportblokken van Mintex en Ferodo geven 20% betere vertraging, en warmremmen is niet meer nodig, dus in de afvalbak met die ouwe troep, en Siang, jou bericht is mij uit het hart gegrepen !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 19:22 #59979 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
De enige reden waarom ik deze vraag stelde is mijn eigen gezondheid. Ik wil over een tijdje de trommels van de achteras trekken om de zaak te inspecteren (en ja, ik heb de trommeltrekker). Ik wilde gewoon weten hoe groot de kans is dat er nog asbest zit in de remvoeringen die er nu in zitten (ze zijn ouder dan 4 jaar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2002 08:45 #59978 door
Beantwoord door in topic asbest in remvoeringen
Die kans is vrij groot. Maar als je de boel goed nat maakt en met remmenreiniger uit een spuitbus schoonmaakt hoef je voor je eigen gezondheid niet bang te zijn. Het afval zal je wel netjes af moeten voeren. Maar wat zeggen ze bij het gemeentedepot als je een zak vol asbest aan komt leveren? krijg je dan een boete?Nog een asbest kwestie. Ooit heb ik eens gehoord dat het wafelachtige papier dat als geluiddemping tegen de carroserie is geplakt ook vol zou zitten met asbest. Zou kunnen, want je ziet allemaal kleine vezeltjes. Wie weet hier meer over?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.