remmen pv544

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2002 18:52 #57074 door
remmen pv544 is gemaakt door
ik heb ieder jaar problemen met de afstelling van de remmen van mijn pv544. zo wel voor als achter (handrem). 5000 km geleden alles vernieuwd; en weer afgekeurd op de remmen!!!!Kan iemand mij vertellen hoe ik ze het beste kan afstellen? (de meeste garages hebben geen zin om aan trommelremmen te werken)alvast bedankt,markAls iemand nog een redelijk b 18 blok voor een redelijke prijs heeft liggen.... (hoeft niet perfect te zijn)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-03-2002 18:20 #60076 door
Beantwoord door in topic remmen pv544
Die van mij is weliswaar een amazon, maar een met nog 4 trommels...heet hangijzer moet ik zeggen..nieuwe trommel, nieuwe steekas, 2 nieuwe cylinders, nieuwe remschoenen en niet te vergeten nieuwe slangen. Afgelopen zondag de zoveelste (illegale) testrit gemaakt en handen los om het stuur en bij 50km/uur remmen....mooi rechtuit nu, maar dat is wel anders geweest. De enige methode (zie ook de boeken)..Auto op 4 blokken, wielen eraf en trommels zo instellen dat de schoenen erg vast tegen de trommelwand drukken, maar dat met veel moeite de trommel met de hand te draaien is. vergelijk hierbij ook onderling de trommelweerstand of die overeen komt. Voor de achtertrommels regelmatig de handrem aan trekken en weer los om zo de remschoenen te centreren. Als nu alle 4 de trommels nagenoeg gelijk aanvoelen...per trommel 8 tikken los draaien. Hierna handrem weer even los en vast en alle trommels voelen of ze in biede richtingen vrij draaien, zo niet, alle 4 nog enkele tikken losser zetten. (Tussentijds weer handrem). Als ze nu allen vrij draaien, checken of de rempedaal niet tegen het schutbord komt, maar voldoende hard is, anders ontluchten. cq handrem strakker. Dan ben je klaar voor de testrit, wielen er op..handen los om het stuur op een recht stuk weg en remmen...moet mooi rechtuit gaan...succes..ik hoop dat het werkt, want over 4 weken moet die van mij door de rdw....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.