rem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 09:48 #57015 door
rem is gemaakt door
Is het normaal dat de rem bij twee keer kort achter elkaar intrappen ("pompen"), na de tweede keer altijd wat hoger zit? Of duidt dit op een defect en zou de rem de eerste en tweede keer intrappen even hoog moeten zitten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 11:14 #60265 door
Beantwoord door in topic rem

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 11:17 #60264 door
Beantwoord door in topic rem
Opzich is het normaal dat je rem wat eerder en wat 'steviger' aangrijpt als je twee keer trapt. Je bouwt immers meer druk op in het hydrolisch remsysteem. Maar erg veel verschil in hoogte mag hierdoor niet ontstaan. Oplossing is simpel even ontluchten. Er zit namelijk een beetje lucht in je remleidinegen, waardoor je geen druk kan opbouwen. Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 17:58 #60263 door
Beantwoord door in topic rem
Het lijkt mij als er lucht in het systeem zit dat je rempedaal wegzakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 19:49 #60262 door
Beantwoord door in topic rem
Ik had het ook vanaf dat ik de auto heb gekocht. Een maandje geleden moest ik een remcilinder achter vervangen omdat deze was gaan lekken. en nu is er geen verschil met 1 of twee keer intrappen. Maar hoe je zoiets test... daar ben ik ook wel benieuwd naar.<br><b>Rik</B>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-03-2002 20:14 #60261 door
Beantwoord door in topic rem
Ik heb dit zelf ook gehad, bij mij was de oplossing om de achterremmen opnieuw af te stellen. daarna was dit euvel weg zonder zelfs opnieuw te ontluchten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2002 10:19 #60260 door
Beantwoord door in topic rem
Het probleem met het 2 keer trappen op het rempedaal is vaak ook terug te voeren op lekkage van de remcilinder(s) en ook de hoofdremcilinder. Als de hoofdremcilinder zijn beste tijd heeft gehad is vervangen toch echt het beste (ook voor je eigen veiligheid). Bij mij was het in ieder geval een combinatie van een oude hoofdremciinder en lekke achterremcilinders. Na vervanging remt zij (de Amazone) weer zo als het moet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2002 12:19 #60259 door
Beantwoord door in topic rem
met mijn amazon '65 heb ik dat ook gehad ... en dit was het begin van het einde van de cilinder en pomp: zgn. coupellen defect en cylinder helemaal versleten: een nieuwe rempomp en een nieuwecylinder en opgelost!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.