remdruk sensor

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-03-2002 23:15 #57008 door
remdruk sensor is gemaakt door
In mijn amazone is ik de remdruk schakelaar die in het verdelerblokje (onder de hoofdremcilinder) zit. Ik heb deze eruit gehaald omdat het pennetje was afgebroeken (waarschijnlijk door ontluchten). Nu is mijn vraag hoe je dit ding kan repareren of waar je een nieuwe kan krijgen.Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-03-2002 20:26 #60289 door
Beantwoord door in topic remdruk sensor
Het onderdeel dat je beschrijft is waarschijnlijk geen remdruksensor, maar een schakelaar die waarschuwt als één van de twee remsystemen uitvalt door drukverlies (dit geldt dus alleen voor de modellen met gescheiden remsysteem). Bij deze modellen heeft het handremplamje een dubbele functie: als die aan gaat als de handrem er niet op staat, dan is er een remsysteem uitgevallen (even ervan uitgaande dat de draad naar de schakelaar van de handrem geen kortsluiting maakt met de auto).Repareren is denk ik niet aan de orde, het zal wel vervangen moeten worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2002 14:29 #60288 door
Beantwoord door in topic remdruk sensor
Nu is eigenlijk mijn vraag waar ik zo'n dingetje koop. Iemand?Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2002 17:02 #60287 door
Beantwoord door in topic remdruk sensor
Gewoon bij de dealer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-03-2002 19:50 #60286 door
Beantwoord door in topic remdruk sensor
Modellen met een dubbel gescheiden remsysteem (eind 68 tot einde produkie amazon) hadden op het verdeel blokje een rem druk sensor zitten, ga dus even na welk rem systeem je hebt dat kan je eenvoedig bij je voor wiel zien twee pijpjes/slangen naar jouw remklauw is een dubbel gescheiden remsysteem en hefft dus de rem druk sensor.Is het een oudere auto met enkel gescheiden rem systeem dan is het een sensor voor jouw rem licht.Veteran car of andere klassieke volvo dealers hebben beide

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.