rembekrachtiger

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2002 15:52 #56944 door
rembekrachtiger is gemaakt door
De rembekrachtiger in mijn Amazon maakt vooral bij stationair draaien een hinderlijk rammelend geluid.Wie heeft voor mij een tip hoe ik dat kan verhelpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-04-2002 12:21 #60498 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
Het eerste wat in mij opkomt is PUR schuim, einde rammelen. Je zou denken aan een paar onderdelen te reviseren maar dit wordt aan allekanten ontraden. Een revisie schijnt meestal niet goed te gaan. Ik ben dus bang dat dit je geld gaat kosten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 11:46 #60497 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
Het rammelend geluid komt meestal van de vacuum klep op de rembekrachtiger ( witte plastic dop waar de slang aan vast zit.In deze dop zit een membraam die gaat lekken hetgeen de herrie veroorzaakt.Deze zijn niet meer verkrijgbaar, dus een losse terugslagklep kopen en die in de slang zetten.Wel even de oude membraam uit de klep slopen anders blijft het rammelende geluid.De nieuwe vacuum terugslagklep is universeel en bij b.v. brezan te koop. succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 19:40 #60496 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
Had ik ook, eenvoudig opgelost. Haal bij het V.O.D. een terugslagklep voor de 164/240 (1228272). Snijd de slag naar de bekrachtiger door en monteer de klep er met slangklemmen tussen z.d.d. de luchtstroom wel náár de motor toe kan, maar niet andersom. En prik vervolgens met een priem de klep van de rembekrachtiger zelf door. That's it. Deze methode heb ik op aanraden van V.O.D.-medewerkers gebruikt en werkt perfect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.