remlichtschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 20:54 #56938 door
remlichtschakelaar is gemaakt door
Heren volvokenners,Mijn remlichten doen het niet meer doordat de remdruksensor (of hoe zo'm ding ook heet)stuk is. Ik heb een Amazone uit 66 met een enkelvoudig remsysteem. Deze sensor is ingebouwd in het verdelingsblokje voor de remleidingen op het schutbord. De sensor ziet eruit als een grote moer met twee contactpunten erop. Is het makkelijk deze te vervangen? Indien ik deze sensor heb losgehaald moet ik de boel waarschijnlijk ontluchten nietwaar? Hoe ga ik hierbij tewerk, moet het hele remsysteem ontlucht worden, en is er een bepaalde volgorde?Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2002 22:19 #60528 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Volgens mij kan het zijn dat wanneer je snel bent en zorgt dat je reservoir goed vol zit je niet hoeft te ontluchten. Gewoon proberen, zorg wel dat je je schutbord na het verwisselen goed naspoeld met schoon water i.v.m. de remolie.Ik leg meestal ruimschoots oude doeken om de leidingen en nippels zodat die de eerste klap opvangen.succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 11:31 #60527 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Ik heb hetzelfde probleem een aantal keren gehad. Bij mij was het steeds een kwestie van gewoon goed de contacten op de 'moer' schoonmaken (schuurpapiertje erlangs, wat contactspray) en de pootjes van de stekkertjes iets dichtklemmen + schoonmaken. Dit zou ik eerst proberen voordat je de schakelaar helemaal loslaat. Ontluchten is een crime!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 19:34 #60526 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Bij mij is deze schakelaar al twee keer binnen 1 jaar stuk. De eerste keer zat de schakelaar helemaal vast, moest alle leidingen losmaken en daarna de schakelaar verwijderen. Pas heel goed op dat je dus niet de leidingen stuk draait. Ik heb twee keer niet onlucht en ondervindt hier geen hinder van.<b>succes</b><i>Rik</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 19:48 #60525 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Als ik deze problemen lees, dan ben ik blij dat ik een simpele schakelaar heb die op de stang van het rempedaal werkt. De schakelaar zit op een vaste beugel en de knop van de schakelaar zit tegen de stang van het rempedaal. Zodra je het pedaal intrapt beweegt die van de schakelaar af zodat de knop naar buiten komt (net als de interieur-verlichting-schakelaars van de deuren).Nu is het misschien een idee om bij aanhoudende problemen met het oude systeem het principe van de latere Amazon (ik heb een 70-er) toe te passen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2002 22:57 #60524 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Ik heb ook bij de aanschaf van het laatste schakelaartje eentje meegenomen voor het rempedaal. Dit komt uit latere modellen 140 serie. Dit heb ik nog niet erop kunnen zetten gezien de tijd, maar het lijkt heel simpel.<b>groet</b><i>Rik</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2002 07:18 #60523 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Hallo Het is heel eenvoudig ; doordat er overdruk op het systeem staat kun je ( snel) de schakelaar verwisselen. Om zeker te zijn , kun je linksvoor nog even ontluchten ( dit is de kortste weg naar het verdeelstuk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.