rembekrachtiger

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2002 22:39 #56922 door
rembekrachtiger is gemaakt door
Ik zit met het volgende probleem.Hoe werkt de rembekrachtiger wanneer je de vacuumslang niet aansluit ?Werkt ie uberhaupt wel, of moet je 'm er dan tussenuit halen.Ik heb zelf het idee dat ik m'n pedaal 2x moet intrappen.Wie heeft hier ervaring mee en kan het verhelderen.Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2002 08:14 #60574 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
De vacuumbekrachtiger helpt je de rem te bedienen, hij (zij?) levert een deel van de kracht voor het hydraulisch onder druk zetten van het remsysteem. Dit geschiedt door het motorvacuum en een membraam in de bekrachtiger. Voor de rest zit er in de bekrachtiger een as/pen die een verlenging vormt van de pen op je rempedaal en door de directe koppeling hierop de remzuiger van de hoofdremcilinder bedient. Haal je de vacuumslang los (niet vergeten het gat in het spruitstuk dan af te dichten!!), dan assisteert de rembekrachtiger niet meer en moet je zelf de volledige kracht voor het bedienen van de remmen opbrengen (en dat is even stevig doorstampen bij onze Volvo's). Als je 2 keer moet trappen voor een goede remwerking, ligt dit in 9 van de 10 keer aan de hoofdremcilinder die versleten is of een ongewenste inwendige lekkage heeft. Maar vergeet dan ook niet te kijken of de remschoenen en blokken niet versleten zijn want dit heeft daarop ook invloed. Maar in principe geldt dat als je 2 keer moet trappen voor goed remmen dit aan de hoofdremcilinder ligt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 21:18 #60573 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
Zonder het verhaal van Robert te ontkrachten zou ik bij "2x trappen" toch eerst het systeem 'ns goed ontluchten.Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2002 18:04 #60572 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger
De vacuumslang moet aangesloten blijven,overigens kan het membraan in de rembekrachtiger lek zijn wat tot gevolg heeft dat het lijkt of je een vrachtwagen moet afremmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.