remmen deel...?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2002 14:42 #56798 door
remmen deel...? is gemaakt door
Ik zit nog steeds met de hamvraag wat de beste aftselmethode is voor de amazon remmen (in mijn geval 4x trommel). De boeken zeggen: helemaal klem stellen en dan overal hetzelfde aantal tikken terug. Als je het zo doet en vervolgens het rempedaal mbv een stang tussen pedaal en onderzijde dashboard een stukje indrukt, merk je dat niet alle wielen dezelfde weerstand hebben. Het kan zelfs zo zijn dat de ene bijna blokeert terwijl de andere nog met weinig moeite rondgedraaid kan worden. Tweede methode: plaats de stang op het rempedaal zodat het pedaal een stukje wordt ingedrukt en stel alle 4 de trommels af op eenzelfde remweerstand en check bij los pedaal vervolgens of ze alle 4 ronddraaien. Met de laatste methode merk je dat in de los stand de achterremmen volledig los zijn terwijl de voorremmen nog licht schurend aanlopen. Is het soms zo dat alleen de 2 voorste remmen met elkaar afgesteld hoeven zijn en de 2 achterste remmen met elkaar afgesteld en dat het niet zo'n ramp is of er voor-achter een duidelijk verschil is aangezien de druk in het remsysteem alles uitmiddelt ?Heeft iemand enige andere ervaring of tip ? Ik zou het gewoon willen snappen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2002 19:54 #60974 door
Beantwoord door in topic remmen deel...?
niet alle 4 je wielen hoeven even hard te remmen ,je voor wielen moeten met elkaar gelijk zijn en je achterwielen met elkaar.Mare ,als je er niet uitkomt kan je'm altijd nog bij de kwikfit brengen voor een afstel beurt(die kunnen precies zien hoeveel verschil(in remkracht)tussen links en rechts hebt. P.S. ik rij ook met 4 remtrommels rond en je hoort inderdaad zo nu en dan de voortrommels schuren(maar ze worden niet warm)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2002 21:02 #60973 door
Beantwoord door in topic remmen deel...?
Maar ook met schijfremmen vóór hoor je dat de blokken licht tegen de schijf aankomen. Dat is normaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-06-2002 22:45 #60972 door
Beantwoord door in topic remmen deel...?
Remverschil moet inderdaad gelijk zijn op dezelfde as. Als je remt moet de auto recht door rijden (even de handen losjes aan het stuur) Bij verschil is oorzaak vet op trommel en remvoering of remzuigers zitten vast of remslang zit verstopt. Ook is het mogelijk dat de trommel niet zuiver rond is. Ondanks dat de auto rechtdoor rijdt kan je op een remmentestbank verschillen zien welke buiten de goedkeuring vallen. Ik adviseer zoek een APK zonder remmentestbank. Remmentestbanken zijn niet verplicht, maar zijn goed voor verkoop remonderdelen. Denk aan Kwik-fit. Bij afstellen van de remvoering mag de remvoering de trommel net niet raken. Als de remvoering iets aanslijt kan de APK keurmeester niet bepalen of de remvoering los zit van de remjukken (losse klingnagels)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 12:41 #60971 door
Beantwoord door in topic remmen deel...?
Het L-R verschil heb ik na al die tijd goed onder de knie..Ik vraag mij wel nog af of het zo hoort dat de achterremmen eerder aangrijpen bij een bepaalde slag van het rempedaal (kleinere cylinders grotere slag maar minder druk)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 12:11 #60970 door
Beantwoord door in topic remmen deel...?
Dan heb je het hopelijk alleen bij heel licht aantikken van het rempedaal ,eigenlijk alle auto's hebben voor veel meer remkracht dan achter (verhouding minimaal 60%voor en 40% achter) als dat niet het geval is moet je in een bocht niet remmen ;-) (krijg je het zelfde effect als je in een bocht de handrem aan trekt(wel eens geprobeerd?)) Voordat je het gaat proberen eerst je verzekering maar naar allrisk laten zetten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.