trillend remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2002 14:37 #56779 door
trillend remmen is gemaakt door
Nee, het is niet zo erg dat ik met angst trillend mijn amazon tot stilstand breng, maar als ik redelijk op de rempedaal door duw, gaat dit gepaard met behoorlijk vibreren van de remmen (schoenen in trommels). Het valt mij ook op dat dit met koude remmen nagenoeg niet het geval is. Heeft iemand een idee of dit zo hoort (inslijten) of dat dit te verhelpen is ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-06-2002 17:23 #61021 door
Beantwoord door in topic trillend remmen
Ik heb wel eens in een stadsbus gezeten (trommelremmen rondom) die behoorlijk trilde tijdens het remmen. Volgens de chauffeur (hoezo "niet spreken met de bestuurder" kwam dat omdat er net nieuwe remschoenen waren geplaatst. Dus wie weet, misschien is het inderdaad nieuwigheid...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2002 11:07 #61020 door
Beantwoord door in topic trillend remmen
Aangenomen dat alles goed is gemonteerd zou ik het eerst maar eens afwachten, nieuwe remvoering en misschien ook nieuwe trommels moeten eerst wat inslijten/zetten, ik denk dat de klacht vanzelf verdwijnt.succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2002 21:12 #61019 door
Beantwoord door in topic trillend remmen
Herkenbaar probleem, heb ik namelijk ook,heb nieuwe schoenen en trommels (voor) zijn uitgedraaid. Hoe lang kan dat inslijten duren? Ben er vrij zeker van dat ik de boel goed gemonteerd heb en heb er nu al een paar duizend km opzitten. Fout is bij remmen toch ook meteen goed fout? Kan het ook aan versleten rubbers o.i.d. liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.