lawaai achterremschoenen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2002 08:38 #56723 door
lawaai achterremschoenen is gemaakt door
Sinds het 'volgens het boekje' afstellen van de achterremmen(Amazon '65), hoor ik, als er achteruit wordt gereden, bij de eerste keer remmen een duidelijke 'plók'. Ik denk dat de remschoenen zich dan 'zetten'. Hetzelfde herhaalt zich als er daarna weer vooruit rijdend, wordt geremd. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Wat is de oorzaak en hoe is dit te verhelpen? Kan het kwaad hier mee door te rijden? De auto remt uitstekend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2002 08:48 #61180 door
Beantwoord door in topic lawaai achterremschoenen
Klinkt mij heeellll bekend in de oren, ik had dezelfde vraag op het forum een tijdje geleden. Welnu, nadat ik een tijdje aan alles heb kunnen wennen blijkt dat na een aantal ritten de remschoenen kennelijk voldoende zijn ingesleten. Achteruit kan ik nu ook mooi gelijkmatig remmen, geen geklok meer. Verder had ik na een tijdje een piep bij het remmen...die is dus ook weg. Niet teveel van aantrekken dus. Let wel op de de schoenen niet teveel aanlopen, want bij mij is hierdoor in de inloopperiode 1 remtrommel mooi blauw uitgeslagen door oververhitting (nog geen trommelvervorming, maar dat kan in zo'n geval wel erbij komen). Dus vooral het remsysteem zo afstellen dat de rempedaal eerst een stukje beweging heeft voordat er aangegrepen wordt. Dit is even wennen met rijden, maar het went snel.Succes !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-06-2002 09:13 #61179 door
Beantwoord door in topic lawaai achterremschoenen
bedankt voor de reactie. geen mooier bericht dan een goed bericht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.