afstelling remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2002 11:40 #56655 door
afstelling remmen is gemaakt door
mijn '72 p1800 heeft schijfremmen voor en achter. Zijn deze zelf-regelend? Of moet ik, nadat mijn remblokjes een deel versleten zijn, er zelf van die dunne metalen plaatjes achter steken om de ontstane speling op te vangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2002 09:56 #61363 door
Beantwoord door in topic afstelling remmen
Zover mijn kennis gaat, hoef je, kan je en mag je nooit schijfremmen stellen, zeker neit door vulplaatjes. Bij slijtage van je remblok gaat gewoon het zuigertje iets verder uit de klauw. Dit zie je doordat na verloop van genoeg kilometers je peil in je remolietankje wat zakt, vul je dit bij en monteer je later nieuwe remblokken dan kan het gebeuren dat je tankje overstroomt (je moet desondanks natuurlijk je remolie op peil houden). Kortom, je kan zeggen dat schijfremmen zelfstellend zijn (in hoeverre dit van toepassing is).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-07-2002 10:45 #61362 door
Beantwoord door in topic afstelling remmen
in principe hoef je geen remolie bij tevullen(of je moet ergens een lekkage hebben)De hoeveelheid remolie die in je reservoir zit vangt precies de slijtage van de blokken op (met andere woorden ,als je niveau in je tankje te laag wordt dus eerst blokken kontroleren en als die nog niet versleten zijn heb je dus een lekkage)Schijfremmen zijn altijd zelfstellend ....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.