rem blijft "plakken"

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2002 09:10 #56602 door
rem blijft "plakken" is gemaakt door
Ik heb sinds een week last van een "plakkende"rem (1800S 1964), d.w.z. als ik het rempedaal weer loslaat gaat het remmen nog een seconde of zoiets door. De auto is op de brug geweest en aan de remmen zelf is niets vreemds geconstateerd door de monteur. Wat kan het verder nog zijn? Oh, ja, mijn auto heeft een rembekrachtiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2002 12:28 #61530 door
Beantwoord door in topic rem blijft "plakken"
Michiel,Kennelijk zijn de slangen in het remsysteem verouderd. Deze blazen tijdens het intrappen van het rempedaal op en houden bij het weer los laten van het pedaal teveel restdruk in het remsysteem waardoor de remblokken niet meer vrijkomen van de schijf resp. trommel. Het gevolg is aanlopende remmen. Deze worden dan bloedheet. Is simpel op te lossen door de slangen te vervangen. Overigens kun je aan de buitenkant van de slang niets zien.Succes,Henk Leenders

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2002 13:09 #61529 door
Beantwoord door in topic rem blijft "plakken"
Beste MichielIn de meeste gevallen is het euvel een dicht geslipte remslang.vooral als de achterremmen blijven hangen.Ook is het mogelijk dat de hoofdremcilinderis vervuild. Er zit in het reservoir een klein terugloop gaatje. is dit niet verstopt?mvrgr alexander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2002 01:56 #61528 door
Beantwoord door in topic rem blijft "plakken"
Ik had vorige week exact hetzelfde met mijn 1800 s uit 1966.Naar Smeekens in Ulvenhout gebracht en die constateerden dat ik nog oude remslangen er op had zitten die mogelijk verstopt zaten waardoor je wel remdruk kon opbouwen maar waar de druk na krachtig remmen nog even in bleef hangen omdat het niet weg kon. 2 nieuwe remslangen er op en 't remt weer zoals het hoort. Wellicht is dit ook bij jouw het geval?! Succes ermee

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2002 20:49 #61527 door
Beantwoord door in topic rem blijft "plakken"
Michiel,het zit in de lucht denk ik ... grapje ...Precies hetzelfde verhaal. Bij mij voel ik op het moment dat het pedaal bijna bovenin terug is nog 'rem'. Slangen zijn inmiddels inderdaad 7 jaar oud (enkelsysteem), maar ook de remolie is van die leeftijd. Ik denk dat bij mij inderdaad het terugloopgaatje verstopt aan het raken is.Overigens heb ik met mijn vorige Amazon jaren gereden met een dichte remslang achter. (dubbel systeem) Al die jaren netjes door de APK ... Dat wordt dit weekend eerst maar eens remolie verversen.groeten Ruud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2002 15:00 #61526 door
Beantwoord door in topic rem blijft "plakken"
Lees het artikel van scheeftrekken van remmen in een van de vorige clubbladen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.