geleide pinnen trommelremmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 20:57 #56565 door
De remschoenen van mijn trommelremmen zitten vast met pinnen (spijkerachtig) en een schuifklemmetje. De originele pinnen hebben aan beide uiteinden een platte spijkerkop. Ik heb destijds nieuwe pinnen besteld bij het VOD, maar deze hadden hetzelfde typenummer, maar aan 1 kant de platte kop en aan de andere kant een in de lengte van de pin platgeknepen stukje. Hierbij zaten ook nieuwe klemveren. Indien ik deze nieuwe pin en veer zou gebruiken ben ik bang dat de pin 90 graden zal draaien en zo uit de opening/sleuf van het veerklemmetje zal schieten. Indien iemand deze uitleg kan volgen....is de vraag moet het zo toch werken of is hier een fout gemaakt en zijn de pinnen van het latere type trommelrem waar er nog een veer en ring aan te pas komt ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 23:35 #61666 door
Beantwoord door in topic geleide pinnen trommelremmen
Een tweede poging to plaatsen:Mijn Katterug heeft de pennen zoals jij ze had. Mijn Amazon heef de zelfde uitvoering zoals jij ze bij het VOD besteld hebt. Beide uitvoeringen werken goed. Als ik me het goed herinner, zit in het schoteltje waarin je de pen moet plaatsen ( veertje niet vergeten)een verdieping waar het platgeknepen stukjena de verdraaing van 90 graden invalt. Door het veertje wordt de zaak zodoende geborgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-08-2002 23:54 #61665 door
Beantwoord door in topic geleide pinnen trommelremmen
Hm, aangezien ik weliswaar die platgeknepen pennen heb zaten er toch de oude klemplaatjes bij en niet die met een ringetje en een echt veertje. Ik had dus niet het door jouw genoemde schoteltje en veertje erbij gekregen. Zijn beide pintypen overigens even lang. Indien dat zo is, ga ik gewoon schotel en veertjes erop zetten...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2002 21:30 #61664 door
Beantwoord door in topic geleide pinnen trommelremmen
Als het veertje onder spanning onder het schoteltje zit kan er niks gebeuren!Groet,Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.