hoofdremcilinder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2002 13:46 #56563
door
hoofdremcilinder is gemaakt door
Beste Volvoliefhebbers,Ik ben in het bezit van een Volvo 544 bouwjaar 1961, nu heb ik een probleempje met de remmen waar ik geen antwoord op weet misschien kan een van jullie me helpen. Wat is namelijk het geval. Tijdens de APK-keuring bleek dat de hoofdremcilinder lekte waardoor de auto dus is afgekeurd. Ik moest dus de remcilinder vervangen het type dat eronder zit is een Wagner Lockheed met een los reservoir. Op de auto zitten voorop remklauwen gemonteerd en achterop de gewone remtrommels.Nu ik de hoofdremcilinder heb vervangen bouwt deze steeds druk op net zo lang totdat de remmen vastlopen tijdens het rijden. Heeft een van jullie enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen om dit euvel te verhelpen. De voorremmen kun je volgens mij niet bijstellen de achterremmen wel maar alle 4 wielen lopen vast. Alvast bedankt voor jullie medewerking,Met vriendelijke groet,Mark HeethaarEmail: markheethaar@hotmail.com
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-09-2002 21:41 #61671
door
Beantwoord door in topic hoofdremcilinder
als ik het zo lees, dan heeft je hoofdremcylinder geen vrije slag, maar blijft hij ahw. steeds iets ingedrukt staan.oplossing, iets losser zetten ( bij het rempedaal )volvogroet,gijs v. schoonhoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-09-2002 08:36 #61670
door
Heb je ook al de remslangen vervangen (voor en achter)???? Als deze oud zijn, kunnen ze inwendig gaan opzwellen (aan de buitenkant niet te zien). Bij het remmen pers je de olie er dan wel doorheen, maar voor het terugstromen is er te weinig druk. Hierdoor kan ook het effect ontstaan dat je je remmen "oppompt". De eerste paar keren remt het normaal, vervolgens zit de rem vast. Als je dus ook maar enigszins twijfel hebt over de leeftijd van je remslangen, moet je deze gewoon vervangen. Succes ermee.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2002 12:57 #61669
door
ALs je de orginele hoofdremcilinder van een 544 hebt gemonteerd, kan het probleem daarin zitten. Je hebt namelijk voor remschijven daar hoort een andere hoofdremcilinder bij.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-09-2002 14:45 #61668
door
Denk aan de rembekrachtiger. Als de hoofdremcilinder vervangen omdat deze uitwendig gelekt heeft is er ongetwijfeld remvloeistof in de rembekrachtiger gelopen. In die rembekrachtiger zit een membraan die niet tegen de remvloeistof kan en dus poreus wordt en gaat lekken. Ook de afstelling van het rempedaal t.o.v de hoofdremcilinder moet een speling hebben (vrijeslag) van max. 1 mm. Advies. Lees voor de werking en controle het artikel in het club van een aantal maanden geleden. Dan weet je wat je moet doen om de rembekrachtiger en hoofdremcilinder te controleren. Waarschijnlijk zul je daarna de rembekrachtiger moeten vervangen en de juiste speling van het rempedaal moeten afstellen, daar het allevier de wielen betreft.Succes Dries van der Heijden.