enkelvoudig remsysteem amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2002 19:11 #56552 door
Remmen doet de amazon nu goed, behalve als het met hoge snelheid iets forser moet, want dan lijken de achtertrommels toch enigszins the blokkeren en heb ik het idee dat de voortrommels er makkelijk van af komen. Ik weet dat een remdrukbegrenzer, dubbel remsysteem en schijf voor een verbetering zijn, maar ik hou het toch graag origineel. Hierbij vraag ik mij af of dit blokkeren van de achtertrommels door afstellen te verminderen/te voorkomen is. Bijvoorbeeld achter enkel stelnokken losser en voor enkel nokken erbij ? Wie weet meer?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2002 21:02 #61705 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem amazon
achterremen blokkeren volgens mij altijd eerder dan voor, immers voor hebben ze meer druk doordat hier de volledige auto op drukt. Achter komt dan iets omhoog en blokkeert. Met afstellen moet alles goed te regelen zijn, gewoon een paar keer proberen, maar doe het voorzichtig! Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 22:28 #61704 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem amazon
Achterremmen hoeven niet noodzakelijkerwijs eerder te blokkeren. Meestal zijn het zelfs de voorremmen die het eerst blokkeren omdat die het zwaarst zijn uitgevoerd. A.g.v. massatraagheid verplaatst het zwaartepunt van de auto naar voren tijdens het remmen. Het gevolg is dus meer gewicht op de voorwielen en minder op de achterwielen. De voorwielen hebben meer grip, dus de remmen kunnen groter. Als de remmen voor en achter goed in balans zijn, dan zouden alle vier de wielen tegelijk blokkeren. Maar in de praktijk zie je vaak dat de voorwielen als eerste blokkeren omdat de meeste auto's zonder belading rondrijden en dus minder verplaatsing geven van het zwaartepunt naar voren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 22:50 #61703 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem amazon
Goed om te horen, ik had het vermoeden al. Als ik met ca 100km per uur richting afrit begin af te remmen (in de 4) dan klinkt er toch een behoorlijk gerommel (bij deze aan de voorkant). Ik heb de dempers gecheckt en die zitten goed vast. Fuseekogels zijn ook ok. Indien ik rem op hogere snelheid in de derde versnelling gaat e.a. een stuk rustiger. Het lijkt mij dat ik de bussen eens onder handen moet nemen, iets anders kan ik even niet bedenken....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 23:08 #61702 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem amazon
Gerommel aan de voorkant? Schijf of trommel, meer dan een licht schuurgeluid mag je niet horen tijdens het remmmen. Controleer de trommels maar eens op rondheid (die had je rondom, geloof ik). Misschien is een trommel niet meer 100% rond meer, niet genoeg om het te voelen in het pedaal (tenminste, daar schrijf je niet over), maar misschien wel genoeg om e.e.a. te laten trillen bij bepaalde snelheden. Ik heb een lichte fluctuatie (onronde trommel?) tijdens remmen, maar die voel ik alleen bij vrij lage snelheid (niet in pedaal, wel in de fluctuerende vertraging). Op hogere snelheid voel ik dat niet, dus dat verklaart misschien waarom bij jouw bij hogere snelheid ook niets/minder te voelen of horen valt...Oh ja, een hogere snelheid dan 100 km/u in de DERDE versnelling? Weet je dat zeker...?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-09-2002 23:26 #61701 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem amazon
Om dat laatste moest ik even lachen. In de derde versnelling is de snelheid duidelijk lager dan 100km/uur hoor. Onronde trommel (voor) zou inderdaad nog kunnen Ik heb geprobeerd dit te meten maar het juiste meetinstrument ontbreekt mij. Ik hoop van niet, want deze voortrommels heb ik nergens meer kunnen uithalen (nieuw of 2de hands)en mbt uitdraaien heb ik ook geen betrouwbare opties of gegevens gevonden (10"). Ik voel het inderdaad niet in het pedaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.