scherp naar links trekken bij eerste keer remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 03:13 #56545 door
Volgende doet zich voor. Een 544 met trommelremmen voor, waarvan inmiddels alle onderdelen vervangen zijn; trommels uitgehoond; nieuwe remcilinders; nieuwe slangen, enz. Bij de eerste keer remmen trekt hij zeer sterk naar links. datzelfde geldt permanent als je b.v rijdt met een aanhanger. Ik heb al het advies gehad om de schoenen wat af te vijlen zodat ze niet meer zo happen. Heeft iemand ervaring met dit verschijnsel, en eventueel nog andere tips ?Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 09:56 #61732 door
Ik heb dezelfde ervaring met mijn Amazon '61 het trad op als de wagen lang stil had gestaan en verdwijnt na een paar keer remmen.Sinds ik de wagen regelmatiger gebruik is het vrijwel verdwenen.Net als bij jouw 544 was alles vervangen en technisch vrijwel "nieuw".Ik vermoed dat de blokken door slijtage de juiste vorm aan moeten nemen, of dat corrosie van de naaf een rol speelt. Overigens ben ik niet zeker of het probleem nu re of li zit..... wel toevallig dat mijn wagen ook naar li trekt.....Niets doen heeft het bij mij opgelost, dus vaker rijden met dat ding !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 11:29 #61731 door
Mee eens, auto's zijn gemaakt om mee te rijden, niet om in een garage of museum te staan. Veel ermee rijden eist zijn tol, maar landurig stilstaan is niet beter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 15:02 #61730 door
Jaap,Aangezien jij je huiswerk reeds hebt gedaan...trommels, cylinders en vooral slangen vervangen, blijft er nog maar weinig over....Ik heb bij mijn amazon (4 trommels) volgens mij alles gehad wat er mogelijk is en ik zou in jouw geval eens kijken naar het afstellen van de remmen. De truuk zit em erin dat je niet volgens de boeken moet afstellen (schoenen klem en dan overal hetzelfde aantal tikken terug), maar ik zet de stang van de krik tussen dashboard onderkant en het rempedaal zodat het pedaal zo'n 1 cm is ingedrukt. De auto helemaal van de grond en nu alle trommels zo afstellen dat er per wiel een goede zware weerstand voelbaar is als je het wiel draait (met tussentijds de handrem vast en los ter centrering). Als dit is gebeurd, de stang weg en voelen of alle wielen redelijk rond te draaien zijn naar 2 kanten. Hierna moet de auto mooi recht remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-09-2002 20:26 #61729 door
Jaap,Hoe is het afgelopen met je remprobleem ?Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-10-2002 14:51 #61728 door
Hoi Jaap, had net voor de Zedenreis zelfde probleem, ook alles vernieuwd en...trok bij aanzetten sterk naar links. Oorzaak: door alle vervangen en steeds weer de wielen monteren was er lagervet gelekt op de remschoenen, dit vet trekt in en remvoering wordt glad. Zorgvuldig ontvetten dus, zo snel mogelijk. Mijn probleem was ermee opgelost! Succes, Frank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.