remlichtschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 03:17 #56544 door
remlichtschakelaar is gemaakt door
Mijn remlichtschakelaar (op schutboord) van een enkelvoudig remsysteem heeft het begeven. Met geen mogelijkheid los te krijgen, ook niet met kruipolie. Een beetje lastig om er veel kracht op te zetten, omdat ik bang ben het "remblokje" en de aansluitingen met de remleidingen te vernielen. iemand andere tips ? Kun je het b.v. warmstoken ?Jaap Blijleven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 09:46 #61737 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
jaap, wellicht kun je de andere leidingen loshalen, waarna je het blokje beter kan bewerken ...De schakelaar is van aluminium (toch) en de nippels van een ander materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 09:47 #61736 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
jaap, wellicht kun je de andere leidingen loshalen, waarna je het blokje beter kan bewerken ...De schakelaar is van aluminium (toch) en de nippels van een ander materiaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 10:02 #61735 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Jaap, geduld en beleid......een aantal malen inspuiten met anticorrosieve kruipolie.Wat mij wel eens redt is het materiaal laten schrikken, dit kan thermisch maar ook met een hamer en drevel.Het blokje is inderdaad van een zachtere legering (Alu) en kun je wel voorzichtig verwarmen, afkoelen met bv stikstof is ook een idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 15:09 #61734 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Jaap,Ik zou het blokje in ieder geval uitbouwen (als dat nog niet is gebeurd) en met een doek in de bankschroef klemmen. Vervolgens niet proberen met kracht de boel los te krijgen, maar het zaakje te laten schrikken door aan de zijkant van de schakelaar een kleine koudbeitel of schroevedraaier te zetten en een ferme tik met een hamer te verkopen. Optioneel kun je deze handeling combineren met het gelijkmatig(!) warmstoken van het blokje met een brander en dan nogmaals te tikken. O ja, in dat geval vergeet niet de doek weg te nemen, want deze brand te goed..succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2002 15:30 #61733 door
Beantwoord door in topic remlichtschakelaar
Jaap, als bovenstaande oplossingen niet lukken is voorzichtig uitboren de laatste oplossing. Neem een boormaat die net binne de schroefdraaddiameter valt. Maar pas op het verdeelblokjes is niet nieuw te koop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.