rammelende trommelremmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-09-2002 22:19 #56523 door
rammelende trommelremmen is gemaakt door
In de trommelremmen (enkel remsysteem) van m'n Amazon zit een hinderlijk gerammel. Ieder hobbeltje klinkt alsof er iets losligt te rammelen. De auto remt verder prima, maar toch, het is zo hinderlijk dat gerammel.Ik heb de trommels losgemaakt en het blijkt de metalen geleider te zijn die (horizontaal gelegen)de tussen de voorste remvoering en de hefarm ligt. Die rammelt ahw op en neer, maar doet zijn functie verder wel goed.Die geleider ziet er ook uit alsof ie in het verleden meerder malen verbogen is.Ik wil die dus vervangen, maar de Volvo adressen waar ik geweest ben kunnen die niet leveren.1. Wie kan mij aan twee geleiders (voor linker en rechter wiel) helpen?2.Als ik nieuwe remvoeringen wil kopen, meende ik dat de hefarm die in de achterste remvoering is geplaatst er vanzelf bijzit. Misschien naiëf om dat te denken,maar weten jullie of die nieuw geleverd worden en door wie?3. Teslotte werd mij verteld dat de veerklem dat erbij hoort volledig overbodig is en net zo goed achterwge gelaten kan worden.Lijkt mij juist hetgeen wat het rammelen vookomt? Klopt dat?Ps Als jullie niet weten waar ik het over heb, dan kan je het zien in de V44 uitgave van de Volvo Handboek blz 134 figuur 11.11 onderdeel 4, 5 en 9of Haynes, blz 147 fig 9.6 onderdeel 9, 11 en 12.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2002 10:38 #61840 door
Beantwoord door in topic rammelende trommelremmen
Ron, ik heb een soortgelijk remsysteem en ik neem aan dat je het in het eerste deel van je verhaal ook hebt over de achterrem waar de beugel zit voor de handrem. Volgens mij houdt het veerklemmetje op dit horizontale stuk inderdaad de boel rustig aangezien er bij mij niets rammelt (ik zou hem dus mooi erop laten). Dit plaatje is overigens niet inbegrepen als je nieuwe voeringen besteld.Heb je al op onderdeelnummer gezocht op het VOD gedeelte op deze site? Anders even checken bij Scandcar.....en zowiezo....zaterdag naar onze beurs komen, daar liggen de onderdelen vast wel in een 2de hands bak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2002 23:41 #61839 door
Beantwoord door in topic rammelende trommelremmen
Het (missende) klemmetje, in een andere vorm dan bij Arno, was bij mij ook de oorzaak. Een stukje van een stevige rubber slang aan het eind van de horizontale geleider biedt bij mij al maanden een (tijdelijke) oplossing tegen het gerammel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.