trillen tijdens remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 13:08 #56487 door
trillen tijdens remmen is gemaakt door
Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is? Als ik hard rem bij hoge snelheid (boven de 80 km/h)gaat dit gepaard met hevig trillen. Ik heb een amazone met enkel remsysteem (inclusief bekrachtiger) waarvan ongeveer 4000 km geleden de remschijven en blokken aan de voorzijde en de remschoenen aan de achterzijde vernieuwd zijn. Het trillen is recentelijk begonnen (na het plaatsen van de nieuwe schijven e.d. deed ie het prima). Ik heb al gecontroleerd of er geen speling op de voorlagers zit. Wie heeft een idee over de oorzaak?m. vr. gr. Ynze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 14:44 #62005 door
Beantwoord door in topic trillen tijdens remmen
Ynze, welcome to the club....dit is nl ook mijn zoektocht met een identiek remsysteem. Het zou mij niet verbazen als het gewoon het ontbreken van een remkrachtbegrenzer is voor de achterremmen (heb ik ook niet). Mijn amazon heeft overigens 4 trommels. Door jouw opmerking lijkt het er voor mij op dat het dus niet mijn voorste trommels zijn. Nu ben ik in iedergeval alle rubbers en de fuseekogels aan het vervangen. Ik hou je op de hoogte als het wat goeds oplevert...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 15:29 #62004 door
Beantwoord door in topic trillen tijdens remmen
kontroleer ook eens de silentblockt op de triangels. Het hoeft niet in het remsysteem te zitten, als je een aardige snelheid hebt komt er natuurlijk op allerlei delen een leuke kracht te staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2002 16:23 #62003 door
Beantwoord door in topic trillen tijdens remmen
Gezien het feit dat je een bekrachtiger hebt moeten er aan de voorzijde schijven zitten.Meest voorkomende reden van trillen is vuil en of vet op de schijven/blokken.Ook wax van een wasbeurt is berucht.Men kope een spuitbus met schijfreiniger en make de boel even goed schoon met een niet pluizende schone doek.Controleer even of alle cylinders weer mooi terug komen en het systeem inderdaad goed functioneert.Tip: ieder voorjaar even je leidingen flushen en gewone dot remolie gebruiken en niet van die siliconen meuk.Lijkt me een leuk klusje voor het laatste zomerweekeinde van het jaar.Ed

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2002 14:37 #62002 door
Beantwoord door in topic trillen tijdens remmen
Inderdaad blijf van die siliconen bende (dot 5 geloof ik) af, als je tenminste niet al je rubbers die in aanraking gekomen zijn met de olie wilt vervangen...Marinus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.