remdrukbegrenzer amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2002 22:11 #56422 door
remdrukbegrenzer amazon is gemaakt door
Kan iemand mij vertellen hoe het klinkt/aanvoelt om zonder remdrukbegrenzer (achterremmen) met volle snelheid tot stilstand te komen. Ik weet dat de achterrem kan blokkeren, maar ik zou graag van iemand horen hoe je e.a. ervaart. Niet dat ik een maniak ben die voor de grap de begrenzer weg heeft gehaald, maar simpelweg om de reden dat op mijn amazon nooit een begrenzer heeft gezeten. Moet je verder nog ergens speciaal op letten bij het afstellen van de remmen indien er geen begrenzer aanwezig is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2002 08:19 #62234 door
Beantwoord door in topic remdrukbegrenzer amazon
Zolang je voorwielen maar eerder blokkeren dan je achterwielen is er niet zoveel aan de hand... Maar als alléén je achterwielen blokkeren, dan sta je binnen no-time achterstevoren en nog verder rond (tollen). Lijkt mij erg spectaculair aanvoelen en/of klinken, maar ik heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd. En eigenlijk wil ik dat nooit proberen ook...<br>Als zowel je voor- als je achterwielen blokkeren kun je natuurlijk niet meer sturen, maar zal je altijd redelijk rechtdoor blijven gaan en uiteindelijk iets netter tot stilstand komen. Als alleen je voorwielen blokkeren kun je ook niet meer sturen en heb je de garantie dat je rechtdoor gaat. Dat is dan de beste optie. En om te controleren of het helemaal goed zit moet je het toch eens proberen... Maar dan liever op de gladde baan op een speciaal ingericht trainingscentrum. Ik heb dat met mijn combi vorig jaar ook gedaan, wat erg leuk is als je met een 35 jarige wagen net zo snel stilstaat (echt!) bij een noodstop (alle wielen blokkeren op de gladde baan) als de gloednieuwe leasebakken met ABS en nog meer.<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2002 14:39 #62233 door
Beantwoord door in topic remdrukbegrenzer amazon
Het dubbele remsysteem kent verschillende drukken, voorste 29 kp/cm2 (412psi)en achter is deze veel lager.Hierdoor komt er ongeveer 70% van de remdruk op de voorste wielen.De remdrukregelaar reduceert de druk naar achteren toe,hoe harder je trapt hoe minderer naar de achterwielen gaat en hoe groter het verschil tussen voor en achter.Hierdoor ontstaat er een goede verhouding tussen voor en achterwielen bij iedere rembeweging.Het ohd boek geeft aan vooral niet aan de regelschroef te zitten.....enfinAls je met de clok mee draait verhoogd te uitgaande druk naar de achterwielen.Het lijkt me dat voor een veilige remwerking deze items op je wagen behoren te zitten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2002 16:06 #62232 door
Beantwoord door in topic remdrukbegrenzer amazon
Bij mij gaat het dus om een enkelvoudig systeem en ik vraag mij nog steeds af hoe het verschil aanvoelt tussen hard remmen met begrenzer en hard remmen zonder begrenzer....?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.