enkelvoudig remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 19:57 #56379 door
enkelvoudig remsysteem is gemaakt door
ik heb met m'n amazon ('62 rondom trommels) problemen met het remmen.Als ik in stap heeft het rempedaal hoe genaamd geen weerstand ,de 2 e keer trappen wel.Na 30 sec.is dat weer zo.Het systeem heb ik nu ontlucht(al 2 keer) maar dat helpt dus niet.Iemand enig idee?De remslangen zijn zo'n 4 jaar geleden vervangen,en ik dacht dat met "dichtslippende slangen" je remmen na het remmen juist blijven hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 21:05 #62366 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Ik heb eenzelfde amazon en ik heb een complete check gedaan en alles vervangen wat er nodig was. In jouw geval zou ik ook alles uit elkaar halen en bijvoorbeeld kijken of de wielremcylinders nog mooi naar 2 kanten de pennen uitduwen. Ik heb de achterste cylinders vervangen door nieuwe en de voorste waren nog redelijk, maar ik heb ze toch open gemaakt. Aan de binnenkant zat een mooie roestrichel, niet te veel, maar genoeg om een cupje af en toe achter te laten steken. Ik heb dit toen "weggehoond" met fijn schuurpapier. Hierna ook nieuwe rubber cupjes erin en het werkt weer goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-10-2002 21:42 #62365 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
het kan ook zijn dat de ze niet goed gesteld zijn, als je de handrem een stukje optrekt en je pedaal wordt iets harder, dan weet je dat wel zeker, maar als jou auto bijvoorbeeld jaren stilgestaan heeft kan je allerlei problemen verwachten, en beter je hele remsysteem nakijken.sucses, gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2002 07:48 #62364 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Het lijkt mij er toch op dat er nog steeds lucht in je leidingen zit. Als je al tijdens het ontluchten voelt dat de rempedaal zacht blijft, verder doen, want er zal nog wel lucht in de leidingen zitten. Laat de persoon die het rempedaal bedient een beetje sneller trappen, of na elke trap de ontluchtingsnippel even toe draaien, dan pas de rempedaal terug laten opkomen, ontluchtingsnippel terug los zetten en remmen. Dit procede herhalen tot volledige ontluchting.<br>Bij echt moeilijke systemen lukt het wel eens om precies andersom te werk te gaan: ipv remolie in je reservoir toe te voegen en het teveel aan de ontluchtingsnippel op te vangen, kan je ook (onder druk met perslucht vb) de leidingen proberen te vullen langs de nippel en het teveel uit je reservoir halen. Dit geeft vaak het voordeel dat luchtbellen makkelijker met de olie mee naar boven zullen drijven, dan dat jij ze er op de normale manier uit kunt persen.<br>Een systeem om langs onder olie op de remleidingen te laten heb ik zelf gemaakt van een pot mayonaise: een persluchtkoppeling op het scheel bevestigen en ook een slangetje doorheen het scheel werken dat tot op de bodem rijkt van de pot. Vul je pot met remolie, zet er (weinig) perslucht op en het zaakje begint uit de rubber slang te lopen. Wel niet vergeten regelmatig je reservoir na te zien op overlopen. <br>succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2002 14:08 #62363 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Het beschreven systeem lijkt op dat van Gunson Eezibleed. Het systeem van Gunson zet druk uit je reserveband op het reservoir van de hoofdremcylinder. Ik gebruik het zelf en het werkt perfect, een kind kan de was doen. Ik kan rem en koppeling nu alleen verversen en ontluchten in een half uur. Is ook niet heel duur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-11-2002 17:44 #62362 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Hoe lang is het systeem niet doorgespoeld, welk soort remolie gebruik je ?.Remolie is hygroscopisch en trekt vocht aan, water is veel meer samendrukbaar dan remolie en wordt lucht als het warm wordt.Dan remt-ie helemaal niet meer (vapor-lock)Daarom jaarlijks goed doorflushen met een systeem dat druk geeft, alle nippels even openen totdat heldere remolie verschijnt.Gebruik geen siliconen remolie dit geeft eerder lekkage van de rubber cupjes.Tot slot een tip om de laatste lucht uit je systeem te krijgen als je geen haast hebt;Maak een houtenplankje dat precies past tussen je ingetrapte rempedaal en het stuur.Trap het pedeaal een aantal keren in, plaats het plankje en het systeem blijft onderdruk, gedurende de nacht zullen de luchtbellen naar boven komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 08:32 #62361 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Het probleem zoals beschreven, bij instappen geen weerstand van het pedaal, en na 1 of 2 keer trappen wel, duidt op een interne lekkage van de hoofdremcilinder (deze is dus aan revisie of vervanging toe). In plaats dat je de remolie in je syteem pompt, pomp je het een beetje rond in de hoofdremcilinder (lekkages langs de rubber afdichtingen).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2002 11:18 #62360 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Dat vermoed ik ook ,als ik het "dopje" van het resevoir er af laat en op de rem trap krijg ik een mooi fontijntje ,lijkt me niet helemaal zo als het moet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-03-2003 11:00 #62359 door
Beantwoord door in topic enkelvoudig remsysteem
Gijs had dus gelijk ,het was een kwestie van afstellen (voor remmen gven het probleem dus de handrem truuk werkte niet)Hopelijk hoeft een iemand met het zelde probleem niet z'n hoofdrem voor niets te vervangen ;-))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.