klep vacuümslang

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2002 17:53 #56275 door
klep vacuümslang is gemaakt door
hallo allemaal. in mijn vacuümslang van de rembekrachter is ooit een vervangende klep geplaatst. Ter vervanging van de originele die in witte dop schijnt te zitten.Nou is mijn vraag: hoort het dat het 'kastje' van de klep los zit en dat je 'm rond kunt draaien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2002 20:45 #62656 door
Beantwoord door in topic klep vacuümslang
Die modificatie heb ik bij mijn 1970 Amazon ook uitgevoerd omdat de klep in de vacuumbekrachtiger ratelde bij stationair toerental. Ik neem aan dat je met het 'kastje dat je kunt ronddraaien' de aansluiting op de rembekrachtiger zelf bedoelt. Zo ja, dan kan ik je melden dat ik die bij mij ook een stukje heen en weer kan draaien. Heeft in mijn geval geen nadelige invloed op de werking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 09:58 #62655 door
Beantwoord door in topic klep vacuümslang
nee, ik bedoel eigenlijk het kastje van de nieuwe klep. Het ziet er ongeveer zo uit: =||= Aan de linker- en rechterkant de aansluiting van de slangdelen en in het midden het 'kastje' met de klep. Dit 'kastje' zit los waardoor ik 'm eindeloos rond kan draaien. Het ding lijkt een beetje op een versmald benzinefiltertje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2002 19:38 #62654 door
Beantwoord door in topic klep vacuümslang
Dan heb je een andere klep dan ik denk ik. Maar zolang de klep maar naar één kant lucht door laat (doorlaat richting de motor, die moet de bekrachtiger nl. vacuum kunnen zuigen), en verder niet lekt dan is het goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.