groeven trommel

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 21:29 #56148 door
groeven trommel is gemaakt door
Bij het zoeken naar de oorzaak van een geluid uit een achterwiel vond ik nog iets wat niet helemaal in orde is. Ondanks het feit dat ik geen klinknagels in het frictiemateriaal heb (bonded-type) zit er in één voering toch iets hards dat een groef in een trommel heeft getrokken. De groef is goed voelbaar en 2 à 3 mm breed. Een stukje naast deze groef zit een ong. even brede. Desondanks remt de Amazon prima.Mijn vraag is of het verstandig is om naast de remvoeringen ook de trommels (de andere trommel heeft in het verleden al wat groeven opgelopen) te vervangen, of dat dat niet nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-02-2003 22:41 #63128 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Lennerd, ik neem aan dat je voor schijven hebt en dat we het over de achterremmen hebben ?Waarschijnlijk is ooit te lang doorgereden met versleten schoenen.70 % van de rem prestatie wordt geleverd door de voorremmen en het lijkt me niet direct nodig de trommel te vervangen temeer daar dit nauwelijks de remprestatie zal beinvloeden en het een dure en tijdrovende klus is.Mocht je tegen goede trommels aanlopen voor een goede prijs is het wel verstandig ze aan te schaffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2003 17:17 #63127 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Ik heb inderdaad schijfremmen voor (met gescheiden circuits). Maar het vervangen van de trommel is toch geen tijdrovende klus? Ik had ze er gisteren met SVO1791 er zó af. Zelfs de centrale moer gaf me geen problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2003 20:17 #63126 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Lennard, het zit hem niet in het werk maar meer in wat levert het op en wat kost het.Heb je al becijferd wat twee trommels kosten, je zit ook aan schoenen vast.Dit laatste valt wel mee....maar de trommels is een ander verhaal.Als je dan weet dat het niet merkbaar tot beter remmen leidt zou ik even bedenktijd nemen.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2003 21:14 #63125 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Eén trommel kost EUR 78,05 en de set remschoenen kost 22,30. Totaal 178,40. Incl. BTW is dat 212,30. Ik heb besloten om alleen de remschoenen te vernieuwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2003 21:55 #63124 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Komt dus neer op 500 piek, als je in oude guldens rekent. Blijft een hoop geld.Kun je dus met arbeidsloon bij de dealer wel 800 oude guldens voor neertellen.Dus zelf onderhoud plegen loont.....Misschien ben ik wat op de centen maar net vandaag onze 480 rondom in de schijven/schokbrekers en blokken laten zetten, hier word je niet vrolijk van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2003 09:26 #63123 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Uitdraaien is ook een mogelijkheid. Mits de trommel niet te dun wordt.Zie ook veel eerdere berichten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2003 14:52 #63122 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Dat zal nog wel wat duurder zijn geweest. Maar nu is een 480 wel een moderne klassieker die m.i. in stand gehouden moet worden (de 300-serie en de andere modellen van de 400-serie kunnen me gestolen worden, de 200-serie zie ik misschien ook nog wel eens een klassieker worden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2003 17:46 #63121 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Mee eens, ik heb ook niets met de andereNedcar producten.Dit is mede de reden dat we de 480 in de vaart houden....hij rijdt prima maar is vol problemen m.n. electrisch.Als je geinteresseerd bent in de "klassieke Vovo modellen, kijk eens op de site van Jim Hekker ëen geemigreerde nederlander.volvoadventures.com/480Tspec.htmlDeze site bevat een schat aan informatie en onze 480 heeft er een plaatsje gekregen.Ook de Amazon en de 1800 staan er.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-02-2003 20:43 #63120 door
Beantwoord door in topic groeven trommel
Ik heb 16 jaar in een '70 Amazon gereden, deze heeft inderdaad zelfstellende achtertrommels.je kunt het wieltje met de hand verdraaien, inderdaad de handrem doet de rest.Kijk maar eens wat een slim systeem, hij draait zover aan als nodig is

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.