enkel remsyst. vervangen voor dubbel systeem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 09:48 #56013 door
Ik heb al geruime tijd allerlei problemen met mijn remsysteem (Amazon, enkel, trommels rondom), zoals lekkage, afstelproblemen etc. Nu is mij een oude (sloop-)amazon aangeboden met een goed werkend dubbel remsysteem (voor schijven). Kan ik dit overzetten, en waar zitten de problemen (ik kan me zo voorstellen dat de hoofdremcylinder niet past, en wel vervangen moet worden). Wie heeft hier ervaring mee cq. tips. Wat doe ik trouwens met de rest van die (sloop-)amazon? naar de sloop brengen vind ik redelijk immoreel...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 12:43 #63671 door
Remko,als er nog een in goede staat verkerend interieur in zit (rood) heb ik wel belangstelling hiervoor. Wellicht dat je de hele auto zo in delen kwijt kan :)Johan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 12:55 #63670 door
Hai Remko,Of schijven zomaar op je voorassen passen ipv trommels durf ik niet te zeggen. Wellicht dien je de gehele voortreinen te wisselen. Als die sloper een compleet dubbel voorremsysteem heeft, zet dan het gehele systeem over.Inclusief hoofdremcylinder.Je hebt die dubbele aansluiting daarop nodig. Als de sloopwagen lang heeft stilgestaan zou ik sowieso alles uit elkaar trekken. Rondom de cups zit dan vrijwel altijd roest ingevreten waardoor de zuigers uiteindelijk gaan (of blijven) lekken.succes ermee. PS mocht er een fraai linkervoorscherm op die sloper zitten dan houd ik me aanbevolen. jasper

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 14:01 #63669 door
Remko,Gewoon houden, 4 trommels gaat best...blijft spannend, maar is goed in orde te krijgen en te houden. Volgens mij moet ombouwen zonder problemen gaan, als je er dan toch voor gaat. En de opmerking van Johan, daar sluit ik mij bij aan. Rood interieur met stoffen middenbaan...BEL ONS.. ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 15:26 #63668 door
Arno op marktplaats worden daar nog stoelen aan geboden en ik heb eventueel nog wel een achterbank daar van liggen ;-)Remko ik denk dat je een gedeelte van de ophanging moet vervangen(namelijk het deel waar wiellagers/schijfrem+remklauw aan hangt)succes (ook rondom trommels)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 16:13 #63667 door
Helaas, heb ik de bank al en die op marktplaats zijn reeds weken geleden verkocht ...Toch bedankt voor de tip

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 16:23 #63666 door
Arno ik zal eens kijken hoe mijn rugleuningen zijn en laat het lje nog wel weten(hoop alleen dat je de auto dan niet vaak gebruikt want het slijt vreselijk snel...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2003 19:40 #63665 door
je hoeft niet de gehele voortrein te wisselen, vanaf de asnaven, past alles perfect, alleen een extrat aansluiting maken voor bevestigimg van de remslang. hoofdremcylinder zal voor meer problemen zorgen, vergelijk de beide systemen maar. achter kun je de oude trommels en remplaten in principe laten zitten. mocht blijken dat de remwerking tegenvalt of (achter) bv. te snel blokkeert, dan kun je ook alsnog de remplaten en de rest overbouwen, maar je zit dan wel aan het eveneens opnieuw afstellen van de achterwiellagers vast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.