rem schoen(en)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 20:31 #56001 door
rem schoen(en) is gemaakt door
Nou heb ik rondom trommelremmen en wilde mijn remschoenen/voeringen vervangen. Heb een setje nieuwe laten bezorgen en nu zie ik dat de lengte van het "friktie/remmateriaal" verschild met de oude uitvoeringen.De nieuwe remschoenen hebben 2 verschillende lengtes voor het remmatriaal.(de oude hebben 1 lange lengte)Heeft iemand enig idee of dat zo hoort en zoja welke lengte hoort er aan de voorkant van het wiel/trommel de lange of de korte kant?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 21:47 #63709 door
Beantwoord door in topic rem schoen(en)
Ik heb alleen trommelremmen achter (1970-model) en daarvan is het frictiemateriaal van beide schoenen even lang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-04-2003 22:41 #63708 door
Beantwoord door in topic rem schoen(en)
De grote zit achter, de kleien voor.Als je wilt zien hoe het is gedaan kijk op cvolvo.com en klik verder voor restauratie project Amazon, brake job.Leuk is te vermelden dat Cameron momenteel bij ons in Schaarsbergen is.Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2003 01:22 #63707 door
Beantwoord door in topic rem schoen(en)
En weet iemand ook waarom dan de grote (langste achter zit?) neem aan dat daar toch wel een vorm van logica achter zal zitten?In ieder geval als vast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2003 20:38 #63706 door
Beantwoord door in topic rem schoen(en)
Misschien is er geen reden en is dat de reden waarom latere trommelremmen gewoon twee even lange stukken frictiemateriaal hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-04-2003 21:20 #63705 door
Beantwoord door in topic rem schoen(en)
er is wel een reden: de aflopende schoen is door de draairichting zelf-bekrachtigend en kan daarom met minder voering toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.