nogmaals hoofdremcylinder duett

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 08:50 #55993 door
Enige tijd geleden had Henk een vraag over welke hoofdremcylinder hij in z'n Duett moest zetten. Heb je die nu binnen, Henk? En paste hij ook?Ik ben nu ook in de markt voor een nieuwe (te veel roest in de oude). Volgens de onderdelenboeken is er in de oude 444 en 445 een HRC gemonteerd met het remvloeistofreservoir op de HRC zelf. En later, ergens rond de introductie van de B16 werd het vloeistofpotje naar het schutbord verhuisd. Volgens alle prijslijsten die ik heb is nu die oude uitvoering veel goedkoper dan de nieuwe. Behalve dan volgens de lijst van Scandcar. Dus ben ik wel benieuwd wat Scandcar voor 85 euro levert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2003 21:03 #63736 door
Beantwoord door in topic nogmaals hoofdremcylinder duett
Het past niet. Het is niet de goede. Ik heb, wat ik al steeds vermoedde de HRC van de PV toegestuurd gekregen. Daar zit een flink vloeistofreservoir op. De DuettHRC is langer en slanker. Dat betekent, Kees, dat je de dure Duettversie moet kopen. Deze is duurder omdat voor de PV een meer universele kan worden gebruikt. Bij de Duett is minder ruimte tussen de steunen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-04-2003 10:40 #63735 door
Beantwoord door in topic nogmaals hoofdremcylinder duett
Aha, daar was ik al bang voor. Het zou ook wel sterk zijn dat Scandcar zoveel goedkoper zou zijn als alle andere klassieke Volvo leveranciers.Bedankt voor de info.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.