ongelijkmatig remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 20:08 #55975 door
ongelijkmatig remmen is gemaakt door
mijn amacom 66 heeft een remprobleem,ik had een afkeuring voor de apk op ongelijkmatig remmen op de achterwielen,de boel los gehaald en eigenlijk niets geconstateerd, schoenen waren goed cilindertjes goed gangbaar, geen lucht in de leidingen,alles perfect,maar goed toch maar nieuwe schoenen gemonteerd en laten keuren, goedgekeurd, afwijking binnen de norm,echter aan een kant blijft hij niet goed remmen vooral als de remmen warm zijn hoor en voel ik in het pedaal een ongelijkmatigheid, net of de as of de trommel krom is. ook wanneer ik de handrem tijdens het rijden aantrek hoor ik een tikkend geluid. wie weet raad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-04-2003 23:03 #63801 door
Beantwoord door in topic ongelijkmatig remmen
Het lijkt er inderdaad op alsof de remtrommel niet meer helemaal rond is. Als de trommel er ooit af gehaald is zonder de speciale trekker bestaat er ook een gerede kans dat die krom is, maar dan zou het wiel tijdens het rijden slingeren. Als de slingering heel licht is is de kans groot dat je het op de achteras niet eens voelt (zware starre as). Ik kan rustig een wiel in onbalans op de achteras leggen zonder iets te voelen terwijl die op het voorwiel meteen tot zwaar trillen leidt bij bepaalde snelheden!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-04-2003 20:18 #63800 door
Beantwoord door in topic ongelijkmatig remmen
Verwissel de remslangen maar eens, dit doet wonderen. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.