rempedaal als spons

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 12:36 #55881 door
rempedaal als spons is gemaakt door
Ik heb een volvo 144 uit 1974 waarvan de remmen opeens slecht werken. Het pedaal voelt soms als een spons aan, soms normaal. Heb al alle klauwen ontlucht (6 nippels). Geen zichtbare lekkage van remolie bij hoofdremcylinder. Rembekrachtiger werkt volgens mij gewoon; slang los maken van spruitstuk en zuigen; klep werkt.Wie kan mij een tip geven??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 14:00 #64125 door
Beantwoord door in topic rempedaal als spons
remvloeistof al eens helemaal vervangen? 't is hygroscopisch en trekt dus snel water aan ,water dat heet wordt wordt stoom ,en dat is makkelijker samen te persen dan vloeistof...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 18:02 #64124 door
Beantwoord door in topic rempedaal als spons
Normaal gesproken inderdaad lucht of vocht in de vloeistof...Kijk ook even of de remslangen niet opblazen tijdens het intrappen van de rem....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-05-2003 20:22 #64123 door
Beantwoord door in topic rempedaal als spons
Steven schrijft dat de remmen soms normaal en soms als een spons aanvoelen. Als er lucht in het systeem zit of als de slangen slecht zijn, dan zou ik verwachten dat de remmen altijd als een spons aanvoelen en niet soms. Ik denk dat hier iets anders aan de hand is, bijv. een master cylinder waarvan de zuiger niet meer afdicht door een falend rubber dat soms zijn werk nog wel doet (doet me denken aan eens fietspomp die ik ooit had, de helft van de tijd klapte het rubber om zodat ik geen druk had, de andere helft van de tijd bleef het rubber wel goed zitten). De slave cylinders kunnen het niet zijn, want die lekken volgens Steven niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-05-2003 11:22 #64122 door
Beantwoord door in topic rempedaal als spons
Ik heb hetzelfde gehad met mijn 144 uit 1973. Het bleek dat er een scheurtje in het membraam van de rembekrachter zat (volgens de garage) technische weet ik niet hoe dat in elkaar zit en waarom hij soms wel en soms niet goed remde maar met een nieuwe rembekrachtiger remt hij weer als nieuw.SuccesJarl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-05-2003 12:46 #64121 door
Beantwoord door in topic rempedaal als spons
als ik jou was, zou ik inderdaad gaan denken aan de kwaliteit van je hoofdremcilinder. Remslangen zijn goed? Hier kan op den duur een prop in komen te zitten van opgehoopt vuil, en kan ook rare dingen veroorzaken bij het remmen.Dus hoofdremcilinder en slangen goed in de gaten houden! Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.