controleren van rembekrachtiger

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-05-2003 21:19 #55865 door
Als ik bij stationair draaiende motor het rempedaal intrap gaat het toerental omhoog.Lijkt erop dat de rembekrachtiger valse lucht aanzuigt.Is er een "echte" manier om een rembekrachtiger te testen op lekkage?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2003 10:34 #64182 door
Beantwoord door in topic controleren van rembekrachtiger
Je zou de vacuumslang naar de rembekrachtiger los kunnen nemen en het gat in het spruitstuk afdoppen. In de bouwmarkt zijn er messing afdichtdopjes voor radiators (die in de woonkamer, niet in de auto) te koop en die hebben nog steeds Engelse maten. Als je dan remt kan de rembekrachtiger geen invloed meer uitoefenen, dus als het toerental dan niet meer omhoog gaat weet je wat de oorzaak was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-05-2003 15:10 #64181 door
Beantwoord door in topic controleren van rembekrachtiger
Hoi Lennard, dit hab ik inmiddels gedaan en dan gaat het goed qua toerental.Het eigenlijke probleem is dat wannneer je op de rem trapt het toerental omhoog gaat.Deze vehoging is niet enorm ca. 200 toeren of zo maar bij een automaat wel hinderlijk met inschakelen, tevens loopt ie dan niet goed meer op gas en slaat dan af als die in drive staat, bij benzine gaat het beter misschien ook wel omdat het een injectie is en dit wordt aangepast door de electronica.Het lijkt erop dat gedurende het intrappen van de rem er een lek ontstaat waardoor het vacuum verstoord wordt. Volgens mij zit er ook een soort van mechanisme in de bekrachtiger om de lucht te laten ontsnappen als je de rem weer los laat, maar het zou volgens mij niet zo mogen zijn dat je dit merkt aan je stationair toerental????Eigenlijk zocht ik een controle middel of bevestiging van anderen om zeker te weten dat de bekrachtiger nooit invloed heeft op je toerental.Ik heb geen reserve bekrachtiger om dit te testen en zo een nieuwe kopen is nogal prijzig volgens mij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 07:29 #64180 door
Beantwoord door in topic controleren van rembekrachtiger
John,Het probleem komt mij heel bekend voor. Ik heb er ook last van (Amazon B20 op gas). Helaas heb ik op dit moment geen oplossing voor je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-05-2003 19:45 #64179 door
Beantwoord door in topic controleren van rembekrachtiger
Je kunt gewoon eens aan de slang van je rembekrachtiger zuigen, met je tong het gat dichthouden en hoor je na lostrekken na een twintig-dertigtal seconden nog altijd ploep dan is je bekrachtiger niet lek. Je bekrachtiger gebruikt geen lucht danwel vacuum, is dus een gesloten systeem. Zelfde methodiek werkt ook uitstekend op benzinepompen. Simpel doch uitermate doeltreffend om een lekkage op te sporen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-05-2003 20:12 #64178 door
Beantwoord door in topic controleren van rembekrachtiger
Een rembekrachtiger werkt op vacuum van de motor. Het vacuum is er altijd als de motor draait, maar je wilt natuurlijk alleen dat de bekrachtiger meehelpt als je op de rem trapt. Daartoe zit er inderdaad een soort mechanisme met een klep om ervoor te zorgen dat het vacuum alleen in remkracht wordt omgezet op het moment dat de remmen worden aangesproken. En dat verklaart waarom je er alleen last van hebt als je op de rem trapt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.