enkel naar dubbel remsysteem ???

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 21:25 #55789 door
ik ben mijn combi aan het restaureren, en wilde er gelijk een gescheiden remsysteem onderzetten( had ik nog liggen van een 140) maar nu passen de klauwen niet, de steek is anders dan de klauwen van het enkele systeem.weet iemand of de amazons met gescheiden systeem dezelfde klauwen gebruiken als de 140???in het onderdelenboek lijkt het of er een soort montageplaat gebruikt is om de klauwen te monteren, zijn die uitwisselbaar??moeilijke vragen, maar misschien is er iemand die het weet??groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-06-2003 23:54 #64502 door
Beantwoord door in topic enkel naar dubbel remsysteem ???
Onderscheid valt te maken tussen 140 eerste en tweede serie, blijkbaar heb je klauwen uit de 2e serie. Als je die passend krijgt moet je ook de achteras aanpassen omdat je anders met 2 verschillende soorten velgen rondrijdt. Deze combinatie van schijven voor + achter is overigens in 1970 gehomologeerd door de fabriek vanwege de relatieve zwakte van de aandrijfassen van de Amazon - bij 165+ DIN-PK en circuitgebruik. Met de 2e serie 140 steek kan je overigens alle latere velgen monteren, ook lichtmetaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2003 22:16 #64501 door
Beantwoord door in topic enkel naar dubbel remsysteem ???
de klauwen komen van een 144S uit ( ik dacht) 1967, hij had een aluminium grille.de klauwen had ik bewaard, maar passen helaas niet....de steek van de 3-zuigerklauwen is ongeveer 9 cm, en van de 4 zuiger ongeveer 8 cm.is het zo dat de klauwen bij de amazon op een soort montageplaat zitten, of zitten ze rechtstreeks op het fusee??als dit een montageplaat is, kan ik die dan uitwisselen???groet,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.