spoelen remsysteem
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2003 13:11 #55761
door
spoelen remsysteem is gemaakt door
Ik ga binnenkort op vakantie naar Italie, dus het lijkt mij verstandig om de remolie te verversen. Hoe en met wat voor vloeistof kan ik het remsysteem spoelen?Tevens dien ik mijn remlichtschakelaar op het schutbord te vervangen. Kan ik deze zo vervangen, of moet ik het systeem daarna ontluchten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2003 13:30 #64599
door
Beantwoord door in topic spoelen remsysteem
Spoelen kan gewoon door de huidige vloeistof eruit te drukken conform de regels van het ontluchten (zie Hayners). Zorg er wel voor dat je het peil in je remvloeistofreservoir hoog genoeg blijft, maw: steeds bijvullen met nieuwe dot4 tijdens het ontluchten.Na het vervangen van de remlichtschakelaar dien je idd te ontluchten, dus je kan beter eerst die schakelaar vervangen en daarna je vloeistof.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2003 16:52 #64598
door
De gemakkelijkste manier is om een druksysteem te gebruiken, bestaande uit een met remolie gevuld vat wat je op de vulopening draait. Deze zijn aanwezig bij de garages, het voordeel is (afsteldagen!!) dat je in willekeurige volgorde de remolie flushen.De "ouderwetse" methode gaat met z'n tweeen en in de door Haynes aangegeven volgorde.Het enkele systeem heeft een schakelaar (op schutbord), het dubbele systeem een op het li binnenscherm en een achter het rempedaal (electrisch)Handig is om deze inderdaad eerst te vervangen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2003 21:44 #64597
door
Heel officieel dien je zo`n systeem te spoelen met spiritus. Heb ik een keer gedaan en naar mijn idee maakte het te weinig uit voor de heisa die het gaf.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2010 14:10 #64596
door
enne kwikfit enzo doet 't ook voor weinig