volgorde onluchten remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-06-2003 22:24 #55735 door
Ik wil mijn remvloeistof em remcups vernieuwen, maar nu is mijn vraag bestaat er hierna een bepaalde volgorde om alles weer te ontluchten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2003 09:12 #64694 door
Beantwoord door in topic volgorde onluchten remsysteem
Reinier,Volgens mij was het zo dat je met de langste remleiding moet beginnen en zo toe werken naar de kortste. Hierbij moet je dan letten op de afstand tussen hoofdremcylinder en de desbetreffende wielremcylinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2003 09:17 #64693 door
Beantwoord door in topic volgorde onluchten remsysteem
Bij het enkel systeem staat in Haynes niets bijzonders vermeld. Ik heb wel eens gehoord dat je het best kunt beginnen met de langste leiding en dan terugwerken naar de kortste. In het dubbel systeem staat in Haynes uitgebreid de volgorde beschreven. Het dubbel systeem zoals toegepast op de Amazon is nogal uitgebreid en heeft geleid tot maar liefst drie ontluchtnippels op een remklauw! Het hele systeem heeft dus acht nippels. Voor als je geen Haynes hebt: "1. Left rear wheel; 2. Left front wheel, upper, inner; 3. Right front wheel, upper, inner; 4. Right rear wheel; 5. Right front wheel, outer; 6. Right front wheel, lower inner; 7. Left front wheel, outer; 8. Left front wheel, lower, inner.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-06-2003 14:39 #64692 door
Beantwoord door in topic volgorde onluchten remsysteem
Als je het "druksysteem" gebruikt zoals in de betere garage & dealers, dan maakt het niet uit.Gewoon flushen todat de remolie goed helder is, zoals vaker gememoreerd zou je dit jaarlijks dienen te doen om problemen voor te zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.