scheeftrekkende trommelrem na revisie

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2003 10:48 #55732 door
Ik heb een nog een katterug met 4 trommelremmen. Deze heb ik alle 4 gereviseerd (nieuwe cups enz.)en aan de voorkant ook de remslangen vernieuwd.De trommels vertonen geen bijzondere slijtage verschijnselen zoals groeven e.d.Het systeem voorzien van nieuwe remvloeistof.Alles ontlucht.Vol goede moet een test rit gedaan, maar nu trekt hij naar links. Voor de revisie trok hij naar rechts.Heb ik toch iets niet goed gedaan, of is het kwestie van goed afstellen?Hoe kan ik zien of alle 4 de remtrommels goed en op de juiste wijze zijn afgesteld?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-06-2003 12:23 #64703 door
Beantwoord door in topic scheeftrekkende trommelrem na revisie
Reinier, mijn amazon heeft ook no 4 trommels dus ik weet wat voor een hoofdbrekens het kan kosten. Zijn overigens ook je remslangen allen vervangen? Heel belangrijk. Als dit ook is gebeurd moet je alle uiteinden van de remschoenen schuin afvijlen zodat de schoenen beter aanlopen in de trommel. Voor de rest is het een kwestie van afstellen volgens "het" boekje Haynes en vooral veel rijden en in de eerste honderden kilometers goed maar gelijkmatig proberen te remmen. Op die manier slijten de schoen goed in naar de "pasvorm" van de trommels en hoeft de volgende bijstelling pas na zo'n 5000 kilometer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 06:50 #64702 door
Beantwoord door in topic scheeftrekkende trommelrem na revisie
Ik heb ook de remslangen vernieuwd, en de remschoenen zijn schuijn afgevijld.Kan je ook nog vertellen hoe ik de remschoenen het beste af kan stellen, en hoe ik dit kan zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 18:36 #64701 door
Beantwoord door in topic scheeftrekkende trommelrem na revisie
Voor een afstelmethode zou ik even de zoekfunctie van het forum gebruiken aangezien hier reeds menige keer over geschreven is. Ik hou het overigens nog steeds op 4 blokken zetten en de remmen op gelijke "wieldraaiweerstand" af te stellen bij een rempedaal dat een cm of anderhalf ingedrukt wordt gehoeden door een eind hout tussen pedaal en onderzijde dashboard...Mocht je in de buurt van Geleen wonen/komen....laat het gerust weten, dan gaan we een middagje knuteselen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 19:59 #64700 door
Beantwoord door in topic scheeftrekkende trommelrem na revisie
Bedankt voor de tip, er staat inderdaad een aantal tips.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.