conserveren remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 08:49 #55729 door
conserveren remsysteem is gemaakt door
Mijn Amazon staat nu al ongeveer 2 jaar stil a.g.v. rstauratie, en dit zal ook nog wel zeker een paar jaar zo blijven. Nu lees ik elders in dit forum dat de remvloeistof minimaal iedere 2 jaar vervangen dient te worden, ongeacht of er ook daadwerkelijk met de auto wordt gereden.Nu vraag ik mij af of er ook i.p.v. nieuwe remvloeistof, iets anders (iets op oliebasis) in het remsysteem gedaan kan worden ter conservering.Wie heeft er tips!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 19:04 #64708 door
Beantwoord door in topic conserveren remsysteem
De remolie is hygroscopisch, dwz trekt water aan.Op zich is remolie op den duur ook slecht voor rubber, echter droogte en lege remleidingen zijn ook niet goed.Het is feitelijk simpel, als je weer gaat rijden gewoon goed doorflushen totdat er heldere remolie uitkomt.Ik zou je niet adviseren om andere vloeistoffen in de remleiding te doen.Zeker geen siliconen, dit is een tijd in zwang geweest als remolie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-06-2003 20:03 #64707 door
Beantwoord door in topic conserveren remsysteem
Mee eens. Het beste dat je kunt doen is nu gewoon nieuwe remvloeistof erin. Voor een paar euro kun je weer twee jaar vooruit in de wetenschap dat het zaakje niet gaat corroderen. En met een enkel systeem is het ook zo gebeurd. Het dubbel systeem heeft acht nippels, dus dat vergt wat meer werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-07-2003 08:55 #64706 door
Beantwoord door in topic conserveren remsysteem
Bedankt voor de reakties, ik ga dus maar snel de remvloeistof verversen, ik weet n.l. niet hoelang de vorige verversing al is geleden. voorzover ik kan nagaan zitten de remmen nog niet vast, en ook nog geen lekkage geconstateerd.Als ik er aan toe ben om het remsysteem te demonteren, hoe kan ik de onderdelen dan het beste opslaan? is het voldoende om de onderdelen in afsluitbare zakken te bewaren om vocht tegen te gaan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.