vervangen remschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2003 22:41 #55684 door
vervangen remschakelaar is gemaakt door
Ik heb een probleem met de remschakelaar;er moet behoorlijk veel druk uitgeoefend worden voordat de remlichten gaan branden.Kan ik simpel de hydraulische schakelaar vervangen of moet ik dan de zaak weer ontluchten.Het betreft een Amazone van 1967.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-07-2003 22:45 #64881 door
Beantwoord door in topic vervangen remschakelaar
Bij het dubbele systeem kan de schakelaar kan worden gesteld, welke schakelaar heb je1. achter het pedaal (nieuwe type)2. op het schutbord in de motorruimte (oude type)Bij het gescheiden systeem zit hij achter het pedaal en kan worden gesteld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-07-2003 10:41 #64880 door
Beantwoord door in topic vervangen remschakelaar
ook de remlichtschakelaar op het schutboord is relatief simpel te vervangen zonder dat je je remsysteem hoeft te ontluchten. Vul je remvloeistofreservoir eerst aan. Niet helemaal vol, maar wel bijna. De vuldop er even niet opschroeven. Draai vervolgens de schakelaar er af. Hij kan wat vast zitten en dan is een tweede paar handjes nodig om de schakelaar met een waterpomptang vast te houden terwijl de ander de remlichtschakelaar losdraait. Voordat je de schakelaar losdraait, leg even een doek er onder om de eruit lopende remvloeistof op te vangen. De vloeistof die er uit loopt is weinig, en omdat je daarvoor de vloeistof aangevuld hebt, is dat geen enkel probleem. Draai meteen de nieuwe schakelaar er op, geen ringetjes ertussen doen, het is een conische draad. Twee draadjes er op schuiven, dop remvloeistofreservoir er op draaien en je bent weer klaar. Aan dit soort schakelaars is niets te stellen.Succes, Jaap Blijleven (info@amazoncars.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.