remslangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-07-2003 23:46 #55677 door
remslangen is gemaakt door
Twe jaar geleden moest ik van de APK-keurmeester onderste twee remslangen van de voorremmen vervangen (dubbel systeem). Ik heb toen maar alle vier de slangen vervangen. Dit jaar is m'n Amazin weer afgekeurd op...de remslangen voor. Twee jaar oud en nu al droogtescheurtjes... Nu maar ergens anders slangen halen dan? Ter info: de huidige slangen kwamen van het V.O.D. Zijn gepantserde slangen (Engels: braided hoses) een oplossing? Die schijnen ook minder uit te zetten onder druk en geven daardoor een beter gevoel in het rempedaal. Weet iemand waar ik die slangen kan kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 07:49 #64917 door
Beantwoord door in topic remslangen
Dit is wel erg snel....Ik vermoed dat de slangen al een tijdje op voorraad waren, in ieder geval zou ik dit melden bij Wilbert/VOD medewerker.Kun je nog herinneren of je "A" of "B" kwaliteit hebt gekocht ?.Uit America heb ik slangen meegenomen voor de B20, gemaakt van High resistance rubber voor de oliedrukslang van de B20E.IPD zou wel eens de remslangen van dit materiaal kunnen hebben.Kijk eens op hun webpage ipd.com

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 08:48 #64916 door
Beantwoord door in topic remslangen
Slubo is dealer van IPD, de site is overigens www.ipdusa.com , ik rij met tevredenheid rond met die versterkte slangen van IPD.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 15:12 #64915 door
Beantwoord door in topic remslangen
Ik had bij de laatste apk een opmerking over het aanlopen van de slangen langs de voorophanging....misschien is dat bij jou ook een factor geweest voor snellere slijtage...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 16:42 #64914 door
Beantwoord door in topic remslangen
't apk-boek er maar weer eens op nageslagen:(update 2-2003) en dat zegt over de remslangen:remslangen mogen niet in ernstige mate zijn misvormd, mogen niet langs andere voertuigdelen schuren, geen zodanige beschadigingen vertonen dat het wapeningsmateriaal zichtbaar is. Dat betekent dus dat droogtescheurtjes op zich geen reden tot afkeur mogen zijn, tenzij ze zo diep zijn dat het interne wapeningsmateriaal zichtbaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2003 21:05 #64913 door
Beantwoord door in topic remslangen
Volgens de keurmeester, die er geen baat bij heeft om de slangen onterecht af te keuren, is het canvas zichtbaar als je de slang bij het scheurtje buigt.<br>De reden voor de snelle veroudering is mij een raadsel want de slangen schuren nergens langs, of het zou moeten zijn dat ze bij maximale stuurslag enigszins strak komen te staan, maar dat heb ik nog niet gecontroleerd. De scheurtjes zitten immers vlak achter de fitting.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2003 06:57 #64912 door
Beantwoord door in topic remslangen
over keurmeesters kunnen we boeken volschrijven.........maar ze hebben maar één belang en dat is dat ze bij een steekproefcontrole hun erkenning niet kwijtraken! Daarom zal een keurmeester altijd de voor hem veilige kant kiezen, zeker als hij zelf onzeker is over de regelgeving/interpretatie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2003 18:38 #64911 door
Beantwoord door in topic remslangen
Mogen (APK technisch gezien)er eigenlijk (gevlochten)metalen slangen gemonteerd worden, voordeel is omdat de metalen bewapening buitenom zit, een "hardere"slang plus minder uitzet van de slang waardoor je weer op een harder pedaal trapt. Op motorfietsen tegenwoordig geen luxe accessoire meer en ieder beetje motorzaak kan die dingen op maat voor je maken.Charles

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.