remslangen, vervolg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-08-2003 12:11 #55636 door
remslangen, vervolg is gemaakt door
15 juli berichtte ik dat mijn slechts twee jaar oude remslangen van de voorremmen vervangen moesten worden van de APK-keurmeester. Duur geintje, want ik heb er vier nodig (dubbel systeem).<p>Tijdens grote werkzaamheden heb ik gisteren o.a. de remslangen vervangen. Deze keer door slangen gekocht bij Scandcar i.p.v. bij het V.O.D.<br>Belangrijkste verschil met de slangen van het V.O.D. is dat die van Scandcar langer zijn. Dat bleek wel nodig. Met de voorkant van de auto op assteunen kunnen de voorwielen helemaal naar beneden veren, en dan stonden de slangen van het V.O.D. enigszins strak. De scheuren zaten direct boven de fitting, waar de slang de bocht naar beneden richting de wielen maakt. In vergelijking met andere auto's vind ik dat de Amazon bij het oprijden van drempels de neus ver omhoog laat komen (tenzij je met een slakkentempo erop rijdt). Elke drempel moeten de oude remslangen zo strak getrokken zijn, en dat verklaart de vroege vorming van scheurtjes.<br>Toen ik de oude slangen eraf had bleek dat de keurmeester correct geoordeeld had. Het canvas was bij twee slangen zelfs heel goed zichtbaar.<p>Ik heb de factuur opgezocht van de eerste set remslangen, en het blijkt dat ik toen voor de B-kwaliteit gekozen heb. Meestal is B-kwaliteit niet slechter, maar in dit geval dus wel. Het had niet zo hoeven zijn, want als de slangen iets langer geweest waren (2 cm was genoeg), had ik nu geen problemen gehad. Ik had toen ook wat langere B-kwaliteit remslangen kunnen krijgen. Ik kan me nl. herinneren dat ik er destijds even op aan moest dringen om vier identieke slangen te krijgen. Ze hadden allerlei merken slang door elkaar liggen, en die waren allemaal iets anders van lengte. Heb ik toen zeker vier vrij korte slangen gekocht...De slangen die ik nu bij Scandcar heb gekocht zijn met &#8364; 16,75 per stuk excl. BTW redelijk prijzig, maar ze zitten er nu op. en ze staan niet strak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 11:29 #65067 door
Beantwoord door in topic remslangen, vervolg
Lennard,Het beste kun je gewoon met je oude remslangen naar een remmenservicebedrijf. Die maken dan de nieuwe waar je bij staat, snel vakkundig en vaak stukken goedkoper dan in de winkel. Vanmiddag ga ik er weer heen, zal eens berichten wat de slangen daar kosten....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-08-2003 11:31 #65066 door

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.