gescheiden remsysteem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2003 23:13 #55611 door
gescheiden remsysteem is gemaakt door
Ik zit net iets te lezen over het gescheiden remsysteem terwijl me iets binnenschiet.<br>Het gescheiden remsysteem is bedacht om bij uitval van één systeem nog remkracht om twee wielen te hebben. Tenminste, zo is dat tegenwoordig zo. Volvo's vroege systeem zorgt ervoor dat drie wielen kunnen remmen omdat beide systemen op beide remklauwen zijn aangesloten.<p>Dat is de theorie. Maar wat me net te binnen schoot was dat je het rempedaal makkelijk naar de bodem kunt trappen als je slechts <i>één</i> ontluchtnippel open draait. Dan lijkt het mij, als je het pedaal tot op de bodem kunt trappen, dat er in het andere circuit maar weinig druk opgebouwd wordt. Of zie ik iets over het hoofd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-08-2003 23:40 #65178 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
Ha Lennard,In het andere circuit word wel degelijk genoeg remdruk opgebouwd, door op het pedaal te trappen forceer je immers in beide circuits druk. check maar:http://auto.howstuffworks.com/master-brake1.htmVergeet niet dat je geen tegendruk meer hebt van 1 circuit, maar dat dat nog niet wil zeggen dat er helemaal geen tegendruk is, bovendien werkt de rembekrachtiger natuurlijk wel nog gewoon.Groeten, niels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2003 11:05 #65177 door
Beantwoord door in topic gescheiden remsysteem
Lannard, Het gescheiden remsysteem werkt alleen naar behoren als het plunjertje in het verdeelblokje goed werkt, zit dit vast of is met de laatste ontluchtings poging aan één kan gaan zitten, doordat het schakelaartje niet is verwijderd.het handrem controlelampje zal danook blijven branden.Vr. GR. Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.