welk soort remblokken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2003 09:13 #55609 door
welk soort remblokken is gemaakt door
tijdje terug de remblokken vervangen, remt in principe goed, maar ik heb nu wel wat meer druk op het rempedaal nodig, het lijkt net of deze blokken een andere compound hebben; heeft iemand ervaring met verschillende soorten remblokken?? (merk, type)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2003 09:21 #65185 door
Beantwoord door in topic welk soort remblokken
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Volvo-originals,(met die antipiep-plaatjes)Zal vanavond het bestelnummer eens nakijken.Na plaatsing hiervan had ik (na het eerste inslijpen)wel het idee dat ie steviger remde. Daarvoor zaten er B-kwaliteit blokken op welke ook een andere kleur hadden. Uit F1-racen is bekend dat de samenstelling van de remblokken een uiterst goed bewaard bedrijfsgeheim is, dus ga er vanuit dat de samenstelling er toe doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2003 17:30 #65184 door
Beantwoord door in topic welk soort remblokken
Over het algemeen lees je dat je op remmen niet moet bezuinigen. Daar zijn ze veel te belangrijk voor. Koop origineel, tenzij je en alternatief kent waarvan bekend is dat die beter zijn dan het origineel. Is het alternatief een onbekende grootheid: niet plaatsen.<br>De remblokken die ik er nu op heb, hebben artikelcode 271739. Kosten 25 euro excl. BTW per set van vier (incl. anti-piep-plaatjes). Voor dat luttele bedrag kun je weer heel wat kilometers vooruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-08-2003 20:16 #65183 door
Beantwoord door in topic welk soort remblokken
die 10 euri`s meer de 4 is de moeite niet en naar mijn gevoel remt het echt wat steviger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2003 23:43 #65182 door
Beantwoord door in topic welk soort remblokken
Ik weet van de EBC Greenstuff blokken dat ze echt beter remmen, is wel drie keer zo duur als normaal. Ook voor normaal gebruik geschikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.