remdruk verlies

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2003 02:12 #55603 door
remdruk verlies is gemaakt door
hallo volvoliefhebbers,<br>Sinds gisteren is het lampje van m'n remsysteem gaan branden (B20A) en moet ik "pompen" voordat ik remdruk krijg. Nadat ik dan remdruk heb gehad, valt de druk weer weg na het remmen en moet ik "volgende bocht" weer pompen. Is dit een typisch geval van lucht in de olieleidingen? of kan het toch aan iets anders liggen omdat het probleem opeens is ontstaan zonder dat ik werkzaamheden heb verricht aan het remsysteem.<p>ik hoop dat we er dit maal weer uit kunnen komen<br>bij voorbaat dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2003 10:05 #65199 door
Beantwoord door in topic remdruk verlies
Heb ik ook eens gehad. Bleek mijn hoofdremcylinder te zijn (rubbers 'stuk') zat er toen over te denken om te reviseren, maar heb hem helemaal vervangen. Is een eitje. Je zou eerst kunnen proberen te ontluchten (heb je een paar keer erg hard geremd? Is je vloeistof erg oud? Heb op beurzen weleens gezien dat je t kunt vervangen door siliconen, zou je nooit meer hoeven te vervangen. Kent iemand dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2003 10:48 #65198 door
Beantwoord door in topic remdruk verlies
Loopt het remreservoir snel leeg, dan heb je lekkage. Remvloeistof moet om de twee jaar geheel vervangen worden, trekt nl. water aan.Over die siliconen is al eerder een discussie geweest hier op het forum. zoek even op "dot".

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-08-2003 21:15 #65197 door
Beantwoord door in topic remdruk verlies
Als je geen zichtbare lekkage kan ontdekken bij remcylinders, remslangen, rempomp of nippels is het mogelijk dat je remolie verdwijnt in de vacuumtank van de rembekrachtiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.