lampje remmen blijft branden (164)

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2003 12:47 #55590 door
onlangs is het lichtje van mijn remmen aangegaan (hetzelfde lichtje dat gaat branden als de handrem opstaat). Maar ik weet helaas niet wat de oorzaak is, ik heb het remdrukcontact er al eens uitgedraait, en het remsysteem eens ontlucht en toen ging het uit, maar na een keer of 5 remmen ging het terug aan... Wie kan mij helpen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-08-2003 17:36 #65251 door
Beantwoord door in topic lampje remmen blijft branden (164)
In het handboek van mijn P1800 staat dat als het lichtje aangaat:a) De auto op de handrem staat(of schakelaartje defect)b) Het drukverschil tussen de beide circuits van het remsysteem meer is dan 20 bar (getal weet ik niet meer zeker)Een van beide remcircuits of de hoofdremcylinder kunnen dus defect zijn.Niet te lang mee blijven doorrijden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-08-2003 13:32 #65250 door
Beantwoord door in topic lampje remmen blijft branden (164)
Heb hetzelfde fenomeen eens gehad met mijn 142 '68. HEt bleek niets met het remdrukverscil tussen beide circuits van doen te hebben. HEt was heel simpel: er zit onder de handremhandel een schakelaartje dat ingedrukt wordt wanneer de handrem niet uitgetrokken staat. Bij aantrekken van de handrem rust de handel niet meer op de shcakelaar en wordt gaat het lichtje aan. Bij mij was de handremhandel een beetje krom waardoor het schakelaartje niet meer ingedrukt werd. Gevolg lampje bleef branden.Handel een beetje recht gebogen en het uiterst alarmerende lampje brandt niet langer tijdens het rijden. Ik hoop dat het bij jou zo ook zo simpel is. groet Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-08-2003 08:22 #65249 door
Beantwoord door in topic lampje remmen blijft branden (164)
Het lijkt er op dat het lampje doet waar het voor is: lekkage aangeven in het systeem. Er is blijkbaar een drukverschil wat groot genoeg is om de drukschakelaar te activeren. Kijk je remsysteem eens goed na op lekken, vooral rubber slangen en remzuigers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.