brake warning valve
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                13-09-2003 18:46                #55535
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        brake warning valve is gemaakt door             
    
        Wie kan mij de werking van de 'brake warning valve' uitleggen? Die van mij werkt volgens mij niet naar behoren.Gr.Guus    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                13-09-2003 18:55                #65453
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic brake warning valve            
    
        Dat moet je niet te snel zeggen want het is eigenlijk de bedoeling dat het ding nooit een waarschuwing af hoeft te laten gaan. Als dat gebeurt is er nl. één van de twee remsystemen lek (bij het dubbel systeem dus).<br>De werking is als volgt: de schakelaar zit in een blokje geschroefd waar de twee gescheiden delen van het remsysteem een plunjer in evenwicht houden. Als één van de systemen lek is schiet de plunjer de kant op waar geen druk meer is en valt het pinnetje van de schakelaar naar beneden en gaat het lampje op het dashboard branden (als het goed is).<br>Om de schakelaar te testen draai je hem uit het blok en houd je de buitenkant tegen een stuk kaal metaal aan. Zet de auto op contact en houd het pinnetje ingedrukt: lampje uit; laat het pinnetje los: lampje aan.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                13-09-2003 20:39                #65452
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic brake warning valve            
    
        Ik heb dus vorige week te maken gekregen met een gesprongen remleiding. Ik was toen alle remdruk kwijt ondanks het feit dat ik een dubbel remsysteem heb met waarschuwing. Gelukkig trapte ik door de remmen heen bij een stoplicht dus ik leef nog... Omdat de druk in beide delen weg viel heb ik de 'brake warning valve' gedemonteerd. Er zitten onder de veren een klein schijfje dat op de een of andere mannier olie moet doorlaten om de zuigertjes die op hun beurt de schakelaar activeren te bewegen. In de Haynes manual staat op een plaatje dat in deze schijfjes gaatjes zitten. Bij mij is dit niet het geval. De zuigertjes zijn dus afgesloten van het remsysteem. Wie weet hoe dit geheel inelkaar zit? Het plaatje staat overigens op bladzijde 159. Groeten, Guus    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
 - 
            
         
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                13-09-2003 21:26                #65451
        door 
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door  in topic brake warning valve            
    
        Dat je bij een dubbel remsysteem bij een lek in één systeem de rem tot op de bodem kunt trappen klopt. Desondanks heb je toch nog enige remdruk tot je beschikking. De animatieplaatjes en uitleg op 
    auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm
 laten zien hoe (het werkt wellicht anders dan je je voorgesteld had).    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
				




