brake warning valve

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 18:46 #55535 door
brake warning valve is gemaakt door
Wie kan mij de werking van de 'brake warning valve' uitleggen? Die van mij werkt volgens mij niet naar behoren.Gr.Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 18:55 #65453 door
Beantwoord door in topic brake warning valve
Dat moet je niet te snel zeggen want het is eigenlijk de bedoeling dat het ding nooit een waarschuwing af hoeft te laten gaan. Als dat gebeurt is er nl. één van de twee remsystemen lek (bij het dubbel systeem dus).<br>De werking is als volgt: de schakelaar zit in een blokje geschroefd waar de twee gescheiden delen van het remsysteem een plunjer in evenwicht houden. Als één van de systemen lek is schiet de plunjer de kant op waar geen druk meer is en valt het pinnetje van de schakelaar naar beneden en gaat het lampje op het dashboard branden (als het goed is).<br>Om de schakelaar te testen draai je hem uit het blok en houd je de buitenkant tegen een stuk kaal metaal aan. Zet de auto op contact en houd het pinnetje ingedrukt: lampje uit; laat het pinnetje los: lampje aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 20:39 #65452 door
Beantwoord door in topic brake warning valve
Ik heb dus vorige week te maken gekregen met een gesprongen remleiding. Ik was toen alle remdruk kwijt ondanks het feit dat ik een dubbel remsysteem heb met waarschuwing. Gelukkig trapte ik door de remmen heen bij een stoplicht dus ik leef nog... Omdat de druk in beide delen weg viel heb ik de 'brake warning valve' gedemonteerd. Er zitten onder de veren een klein schijfje dat op de een of andere mannier olie moet doorlaten om de zuigertjes die op hun beurt de schakelaar activeren te bewegen. In de Haynes manual staat op een plaatje dat in deze schijfjes gaatjes zitten. Bij mij is dit niet het geval. De zuigertjes zijn dus afgesloten van het remsysteem. Wie weet hoe dit geheel inelkaar zit? Het plaatje staat overigens op bladzijde 159. Groeten, Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2003 21:26 #65451 door
Beantwoord door in topic brake warning valve
Dat je bij een dubbel remsysteem bij een lek in één systeem de rem tot op de bodem kunt trappen klopt. Desondanks heb je toch nog enige remdruk tot je beschikking. De animatieplaatjes en uitleg op auto.howstuffworks.com/master-brake1.htm laten zien hoe (het werkt wellicht anders dan je je voorgesteld had).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.