rembekrachtiger 140

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 07:58 #55448 door
rembekrachtiger 140 is gemaakt door
Ik heb een probleem met de remmen van een140.Als de auto enkele uren heeft stil gestaan, b.v. s'nachts of overdag op het werk, en ikgebruik de eerste keer mijn rem heb ik hetgevoel dat ik diep moet trappen en of dede bekrachtiging niet werkt.Hierna is dit over en heb ik er verder tijdens gebruik geen last meer van.Heb er onlangs nog een nieuwe hoofdremcilinder op gezet en alles is tottwee keer toe volgens voorschriften ontlucht.Terugslagklep servo is ook vervangen, waarbijmoet opgemerkt dat zelfs na een aantal dagennog vacuum zit op de trommel.Ik weet het nu even niet meer.Rob de Laat

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 13:03 #65793 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger 140
rob.delaat@wish.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 13:25 #65792 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger 140
Rob, als je bekrachtiger niet zou werken zou je juist een keihard rempedaal voelen met bijna geen remkracht die uitgeoefend wordt. Zo te horen werkt je bekrachtiger dus nog prima. Wat zou kunnen is dat je nog wat moet nastellen. Als je teveel speling hebt bij je remschoenen wordt se speling de eerste keer remmen opgevuld met remolie uit het reservoir. Pas bij de tweede keer remmen kun je dan echt kracht uitoefenen. Je ziet dan het niveau in je reservoir zakken. Als je dan een tijd stilstaat heeft de olie de mogelijkheid in het reservoir terug te lopen en begin je opnieuw met oppompen van je systeem. Ik heb iets dergelijks gehad met mijn koppeling. Beter (strakker) afstellen lost het op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2003 14:59 #65791 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger 140
een 140 heeft schijven en er valt niets af te stellen aan het systeem. Het is inderdaad wel zo dat je bekrachtiger goed werkt, anders zou je nooit diep kunnen trappen.Vervolgens ga ik dan twijfelen aan je remslangen, begrenzers naar de achteras, of, hoe raar het ook klinkt, je hoofdremcilinder. Weet je zeker dat beide systemen onafhankelijk van elkaar goed ontlucht zijn? En zit er geen drukverschil tussen de systemen? Is het makkelijkst met zijn tweeen te testen: het sensortje uit het verdeelblokje draaien vlak na de hoofdremcilinder (waar dat ene draadje als het goed is aanzit), er kan geen vloeistof uit komen. Vervolgens moet een persoon met spiegeltje en lampje kijken of het zuigertje in dat verdeelhuis beweegt, terwijl de andere persoon het rempedaal intrapt met lopende motor, dus volle bekrachtiging.Succes ermee, en mail maar als het niet lukt of duidelijk is.Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.