schakelaar remlichten

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-10-2003 22:16 #55429 door
schakelaar remlichten is gemaakt door
mijn remlichten doen het pas wanneer ik behoorlijk op het rempedaal trap. Ik heb een enkelvoudig remsysteem met de schakelaar op de leiding. Kan ik die schakelaar (die op remdruk werkt) eenvoudig verwijderen en eventueel vervangen of haal ik me dan een hoop werk op de hals?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2003 08:11 #65869 door
Beantwoord door in topic schakelaar remlichten
Precies hetzelfde heb ik anderhalf jaar terug ook last van gehad. En vervolgens is het probleem als sneeuw voor de zon verdwenen....? Waarom weet ik niet. Wel houd ik het tegenwoordig in de gaten door in mijn binnenspiegel te kijken of het derde zeer originele remlicht gaat branden, kun je vooral in het donker goed zien. Want echt veilig lijkt het me niet als ze het achter je pas kunnen zien als jij al tegen blokkeren aan zit... Wat dat betreft zou de eventuele hoop werk (volgens mij niet maar ik weet het niet) er wel tegenop wegen.<br>Groetjes,<br><i>Marko</i>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2003 08:28 #65868 door
Hoi Fritsje kunt de schakelaar wel vervangen, maar voor het mooie (eigenlijk wel noodzakelijk) moet je het systeem opnieuw ontluchten.Als je het hele probleem goed aan wilt pakken, heb je wat materiaal nodig van een Amazon met een dubbel remsysteem. Je kunt dan het schakelaartje wat bij het latere type bij het pedaal zit, overbouwen op jouw auto. Wat je dan hebt is dat als je het rempedaal maar iets intrapt de remlichten gelijk gaan branden. Wel zo veilig, want bij het enkele systeem gaan die lampen veeeeel te laat aan. Ombouw is relatief simpel en het resultaat is sneller oplichtende remlichten. Mail maar als je nog vragen hebt.Groeten Robert

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2003 22:25 #65867 door
Het is niet origineel, maar indien je een remlichtschakelaar van een moderne auto inbouwt achter je rempedaal, dan kun je zelf bepalen door de afstelling hoe snel deze aan gaat.Ik heb een stukje hoekijzer bevestigt boven het pedaal en daarin de schakelaar opgenomen. De originele remdrukschakelaar heb ik uitgeschakeld door de draden eraf te halen.Werkt uitstekend en wel zo veilig

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2003 01:02 #65866 door
Ik heb al twee schakelaars 'kapot getrapt' die op de remleiding zitten. De eerste was met geen mogelijkheid los te krijgen, echt een rotklus, bijna de leidingen kapot gedraaid. Uiteindelijk is het wel gelukt. Daarna niet zo vast meer gedraaid. Nu gaat het een tijdje goed. Ik heb wel de andere schakelaar voor bij het pedaal liggen. Zodra de remlichten weer niet werken, dan ga ik hem ombouwen. Dat is wel zo veilig en dat blijft tenminste werken....<br>Veel succes!<br>Groet<br><b>Rik</b>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2010 14:10 #65865 door
je kan de schakelaars ook rustig parralel aan elkaar zetten ,weet je zeker dat 1 van de 2 het doet ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD