remcup blijft hangen.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 19:27 #55384 door
remcup blijft hangen. is gemaakt door
Hallo,Hard bezig met het reviseren van mijn remmen (trommels rondom). Ik heb o.a. nieuwe remcylinders gemonteerd. Hierbij merk ik dat een v.d. twee 'cups', als ik hem indruk, netjes weer naar buiten veert (door de veerkracht van het veertje in de cylinder, er zit nog geen remolie in), terwijl de andere dit niet doet. Deze moet ik echt van de andere kant terugdrukken. Niet met veel kracht, maar toch vraag ik me af of dit, als ik alles in elkaar zet, niet tot problemen gaat leiden (rem die blijft hangen, onregelmatige remdruk). Alles ziet er verder schoon en glad uit, en ik heb e.e.a. met remolie licht ingesmeerd voor montage. Ook als ik cups/rubbers omwissel blijft het effect. Heeft iemand een tip hoe dit op te lossen / kan iemand inschatten of dit daadwerkelijk een probleem gaat vormen, of dat de veren aan mijn remschoenen sterk genoeg zijn om e.e.a. terug te drukken. Tjee, wat een lang verhaal. Groeten, Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-10-2003 19:48 #66094 door
Beantwoord door in topic remcup blijft hangen.
Als de zuigerwanden glad zijn en er is inderdaad weinig kracht nodig voor om de zuiger terug te duwen, dan zie ik geen probleem. Als je ooit eens met de veren van de trommelremmen hebt geworsteld, dan ben je het daar waarschijnlijk wel mee eens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2003 11:14 #66093 door
Beantwoord door in topic remcup blijft hangen.
De veren in je trommels zijn sterk zat ,daar hoef je je echt geen zorgen om te maken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-10-2003 12:06 #66092 door
Beantwoord door in topic remcup blijft hangen.
Bedankt voor deze bemoedigende woorden.Gezien de happen uit mijn vingers (doordat ze tussen veren / remschoenen en veren / schroevedraaiers terecht kwamen) zijn de veren inderdaad behoorlijk sterk. Voor de zekerheid wilde ik het toch even weten. Groeten, Remko.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.