remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2003 20:32 #55345 door
remmen is gemaakt door
afkeur apk (ama combi met enkel remcircuit) ivm het afwisselind naar links en naar rechts trekken vd auto. In 2001 is alles wat met remmen te maken heeft vernieuwd. Toch remklauwen laten nakijken. Inwendig als nieuw, revisiesetje gemonteerd ivm rubbers. (te heet geworden in Frankrijk afgelopen zomer) Ontlucht. Remmentest gedaan niet goed. De afwijkingen links / rechts niet binnen de apk normen. Nu blijkt ook nog dat bij de eerste keer het rem-pedaal intrappen, je het rempedaal tot het schutbord moet trappen wil je afremmen. Trap je hierna direkt weer het rempedaal in dan heb je direkt tegendruk!! Een paar seconden wachten hetzelfde probleem. Ook alle toevoer naar de wielen afsluiten (klem op fexibel gedeelte) geeft geen oplossing. Als laatste heb ik de rembekrachtiger af gesloten van het circuit. Probleem blijft!!Er is geen druk verlies dus de leidingen zijn in orde, ontlucht en rembekrachtiger verwijderd. Het enige wat niet goed kan zijn is: 1. hoofdremcilinder 2. remdrukverdeler naar de achterenWie weet raad ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2003 20:38 #66220 door
Beantwoord door in topic remmen
volgens mij zijn het je trommels achter, omdat je twee keer moet trappen.je hoofdrem cylinder kan in 1 keer niet voldoende olie verplaatsen om druk op te bouwen, dit komt nagenoeg altijd omdat de achterremmen al lange tijd niet gesteld zijn (grote vrije slag) dit kan ook heel vreemde effecten geven op je voorremmen (drukafwijkingen links/rechts).sucses,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2003 23:17 #66219 door
Beantwoord door in topic remmen
Zijn in 2001 de trommels achter ook vervangen? ALs je de trommels niet vervangt maar uitdraait, dan moeten ze een te grote slag maken en moet je ze indd opnieuw stellen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2003 10:06 #66218 door
Beantwoord door in topic remmen
ik heb rondom trommels ,had het zelfde probleem ,alles (op de vaste remleidingen na) vervangen zelfs toen bleef het probleem.trommels strakker gesteld dan voor geschreven en nu ben ik er van af..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.