nogmaals de remmen !!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2003 22:29 #55321 door
nogmaals de remmen !! is gemaakt door
Op mijn vraag van 12-11, 3 reacties gehad met de suggestie de achterremmen te stellen.(ivm met een te grote vrije slag)De stelnok aan 1 kant een halve slag uitge-draaid. Plaatsen vd remtrommel niet meer mogelijk. (te grote diameter) De rechter trommelrem nog niet geprobeerd. Persoonlijk denk ik dat dit het probleem niet is. De auto heeft sinds het monteren van het nieuwe remsysteem 10.000 km gereden. Voor telefonische "bijstand" mijn nr. is 071 4032674.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 08:02 #66300 door
Beantwoord door in topic nogmaals de remmen !!
Aad, het lijkt mij hetzelfde probleem als wat ik op het moment heb: de hoofdremcilinder is aan vervanging/revisie toe. Ik moet ook vaker de rem intrappen om druk te krijgen, de eerste keer zakt hij helemaal weg. Bij de garage hebben ze mijn vermoeden bevestigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 08:13 #66299 door
Beantwoord door in topic nogmaals de remmen !!
'stelnok een halve slag uitgedraaid' en 'trommel niet meer te plaatsen' zet mij aan het denken. bij onze '65 combi draai je de stelnok ín om de remschoenen strakker (= naar buiten) te stellen en dat doe je met de remtrommel gemonteerd waardoor er van een 'plaatsingsprobleem' al helemaal geen sprake meer kan zijn. De juiste methode: remtrommel op zijn plaats laten zitten, stelnok (zit bij ons onderaan) ín draaien met steeksleutel 6/7 of beter, de speciale stelsleutel verkrijgbaar bij het VOD. als de trommel aan begint te lopen, deze naar voren en achteren draaien en proberen de stelnok zo ver mogelijk in te draaien. draait het wiel bijna niet meer rond, dan de stelnok terug draaien totdat het wiel weer (nagenoeg9 VRIJ ROND DRAAIT hiooh

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2003 08:16 #66298 door
Beantwoord door in topic nogmaals de remmen !!
excuses voor het rommelige einde: verkeerde toets, je meot ook niet praten onder het typen. ik wilde afsluiten met: ....nagenoeg vrij rond draait. succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 16:50 #66297 door
Beantwoord door in topic nogmaals de remmen !!
beste liefhebbers, advies opgevolgd, maar heeft geen effect. (bijstellen was trouwens niet nodig) Ga advies vragen aan technische vraagbaak v.d. "club" maar desalniettemin, bedankt!! Aad. ps het "lossen" v.d. handremkabel voor het afstellen kan ook nog invloed hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.