rembekrachtiger overzetten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 21:12 #55300 door
rembekrachtiger overzetten is gemaakt door
Is het mogelijk om een rembekrachtiger uit van een B20 uit '70 met gescheiden remsysteem, over te zetten naar een B18 Combi USA uit '63 met schijven voor. Ik snap dat je een bevestigingspunt moet lassen, maar het gaat mij er om of het mogelijke verschil van het remsysteem problemen oplevert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 22:07 #66386 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger overzetten
Geen probleem, als je het eens wil zien, ben je uitgenodigd om eens bij mij in veenendaal te komen kijken ( ik heb het hele systeem van een vroege 140 op een b-18 combi met enkel systeem gebouwd ) alleen de "trompet" waarmee de rembekrachtiger vastzit uit een amazon gehaald, verder natuurlijk alle componenten overzetten die verschillen ( het is m.i. beter om een nieuwe set slangen en leidingen te monteren ( is niet overdreven duur, en een stuk veiliger gevoel! )sucses,gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-11-2003 23:46 #66385 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger overzetten
Als ik die combi aanschaf wil ik heel graag komen kijken, bedankt voor de uitnodiging. Zou je misschien je mail adres willen geven ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2003 00:20 #66384 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger overzetten
Gijs, wil je zeggen dat je nu ook schijfremmen op de achteras hebt met een goede balans in remkrachtverdeling tussen voor en achter? En dus ook het oude type velgen kunt gebruiken? Zijn de trommels zonder meer te vervangen voor de schijven van de 140 of moet je ook de steekassen overzetten? Dat heeft overigens het voordeel tegenover de vrij zwakke steekassen van de Amazon dat je nu vermogens tot 180 DIN-PK kunt toepassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-11-2003 20:09 #66383 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger overzetten
Hallo John en Siang.Mijn E-mail is: gijsalicevs@solcon.nl en ik heb achter gewoon amazon trommels ( wel de drukregelaars van de 140 gebruikt), maar ombouw naar 140 achteras is niet al te moeilijk (alleen bevestigingspunten overzetten), maar hoe het dan met de steek zit, weet ik niet?? om de remklauwen voor te monteren zijn er andere remankerplaten nodig ( de steek van de 4 pots remklauwen is anders dan de orginele 3 pots ( ook bij de amazon).Met de remankerplaat bedoel ik een los gietstuk wat op het fuseestuk zit geschroefd.Groet,Gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 13:30 #66382 door
Beantwoord door in topic rembekrachtiger overzetten
Heren,Op mijn amazon combi van '67 is de hoofdremcilinder en rembekrachiger vervangen door het gescheiden systeem uit de laatste amazon serie. (ombouw is zo'n 15 jaar geleden gedaan)Trommels achter en remklauwen voor zijn gewoon standaard gebleven. De voorremmen zijn op het eerste systeem aangesloten en de achterremmen op het tweede systeem. Is dus niet zo perfect als het vanaf fabriekswege ingebouwde systeem maar het werk goed.Op deze manier is het dus ietjes minder werk dan ook remklauwen, remdrukbegrenzers (2 stukes bij een gescheiden systeem) en leiding te vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.