remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 19:38 #55292 door
remmen is gemaakt door
goeden avond,ik heb de volgende vraag.bij het remmen moet ik 2x trappen voor hij hard afremd,dit bevalt me niet echt.er is niets lek,nu hoorde ik dat dit af te stellen is,ik heb mijn trommels open gemaakt(achter,voor heb ik blokjes)mijn remschoenen zijn nog goed,ongeveer 4 mm er zit alleen 7mm speling tussen remcilinder en remschoenen,dit heb ik geprobeerd eruit te stellen dmv handrem laten vieren en af stelnok aandraaien maar ik krijg het er zo niet uit.zou het kunnen dat mijn trommels te ver uitgedraaid zijn,wat is de uiterste maat? of doe ik iets fout?de remmen zijn ontlucht.wie weet raad??? BVD

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 19:44 #66410 door
Beantwoord door in topic remmen
Er mag geen speling zitten tussen de remcilinder en de schoenen. Misschien zijn de veren die de remschoenen naar elkaar toe getrokken houden niet meer strak genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 20:45 #66409 door
Beantwoord door in topic remmen
de zwarte strip bovenin, onder de bovenste veer zit klem (er zit geen beweging in)dit geld trouwens voor beide trommels

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 23:41 #66408 door
Beantwoord door in topic remmen
Haal de hele boel eens los en maak het geheel eens schoon, is wel weer in elkaar te krijgen, ook al zal je merken dat die cupjes, veertjes en rare pennetjes waarmee de remschoenen ongeveer op hun plek gehouden worden een bepaalde mate van handigheid vereisen voorzover ze niet verrot zijn...., alswel een degelijke tang om de spanveren te lossen...., de boel moet echt kunnen bewegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-11-2003 23:44 #66407 door
Beantwoord door in topic remmen
Even goed lezende kan dit ook gewoon betekenen dat je wielremcylinders vast zitten. Dus vervangen moeten worden. ca. 40 euri`s en twee uur werk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-11-2003 19:20 #66406 door
Beantwoord door in topic remmen
volgens mij heb ik het probleem opgelost door de stelnok aan te draaien en gelijktijdig aan het wiel te draaien kon ik de stelnok veel verder draaien,cilinder was al nieuw,alles netjes in kopervet,deze tip uit eerdere vraag gehaald,allemaal bedank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.