remmen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 19:13 #55231 door
remmen is gemaakt door
Ik heb een probleem met mijn rem trommels achter,ondanks det er nog ongeveer 4 mm voering op zit ben ik al uitgesteld,ik denk dat de remtrommel wat ver uitgedraaid is.(een kant) vraag? zou ik de punt van de remvoering bij de stelnok op kunnen lassen zodat ik weer stel ruimte heb?of kan dit niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 20:43 #66645 door
Beantwoord door in topic remmen
Gewoon nieuwe remvoering plaatsen. Niet rommelen met je remmen!Een auto (en dat geldt ook voor een Volvo!) kan beter niet starten als niet remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 20:47 #66644 door
Beantwoord door in topic remmen
hoe dik zijn nieuwe remvoeringen dan?volgens mij niet veel dikker dan 4 mm,dan schiet ik er niets mee op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 21:20 #66643 door
Beantwoord door in topic remmen
Je kunt ook de handrem wat verstellen, waardoor de remschoenen ook dichter op de trommel komen.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 21:30 #66642 door
Beantwoord door in topic remmen
Als je remtrommel te ver uitgedraaid is dan kun je de remmen niet meer stellen. Dan moeten er gewoon nieuw remtrommels op!Sommige bedrijven leveren ook gereviseerde exemplaren; dat drukt de kosten enigzins.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2003 20:21 #66641 door
Beantwoord door in topic remmen
han, ik heb ooit ook mijn schoenen "opgelast", werkt goed maar blijft inderdaad toch maar lapmiddel. Als je het toch doet, las ze dan zowel boven als onder gelijk op, dit voorkomt slijting op slechts de helft van de schoen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2003 19:33 #66640 door
Beantwoord door in topic remmen
Gereviseerde remtrommels bestaan niet, als ze te ver uitgedraaid zijn gewoon weggooien en nieuwe kopen. Te ver uitgedraaide trommels is levens gevaarlijk, ze kunnen bij fors remmen barsten.Kees Vos Ede

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2003 21:32 #66639 door
Beantwoord door in topic remmen
jongens,allemaal bedankt,die tip van dehandremkabel was het,daar had ik bij het groot onderhoud aangedraaid zoals hij nu remt heeft hij nog nooit gedaan het lijkt wel of er een anker is gemonteerd(grapje)maandag gaat ze voor haar jaarlijkse apk,jullie horen er nog wel van,groeten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-12-2003 23:48 #66638 door
Beantwoord door in topic remmen
Kees schrijft dat gereviseerde remtrommels niet bestaan. Ben ik het niet helemaal mee eens. Diverse bedrijven bieden gereviseerde trommels aan. Dit zijn oude naven waar een nieuwe trommel op geplaatst is (en vermoedelijk ook nieuwe draadeinden)Ik sluit mij wel voor de volle 100% aan bij zijn waarschuwing dat trommels die te ver zijn uitgedraaid kunnen barsten bij krachtig remmen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.